اقتصادی

۳ خبر خوش درباره سهام عدالت / حتما بخوانید!

کد خبر : 31120

ورود نخستین شرکت سرمایه گذاری استانی به بورس/ ابلاغ بخشنامه کارت اعتباری با وثیقه سهام عدالت/ آزادسازی ۳۰ درصد دیگر از سهام

صبح مشهد– با پذیرش شرکت سرمایه گذاری استانی خراسان جنوبی در بورس، نخستین شرکت سرمایه گذاری استانی سهام عدالت در بورس پذیرش شد تا فرایند آزادسازی سهام عدالت برای افرادی که مدیریت غیرمستقیم را انتخاب کرده بودند، وارد مرحله اجرایی شود. بدین ترتیب با آزادسازی ۳۰ درصد دیگر از سهام عدالت و ابلاغ بخشنامه پذیرش سهام عدالت به عنوان وثیقه صدور کارت اعتباری، سهام عدالت با ۳ خبر خوش همراه شد.

به گزارش دنیای بورس، از روز یک شنبه ۱۹ مرداد و با آغاز معاملات سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی، معامله سهام این شرکت ها در بورس تهران وارد گام اجرایی شد. ترکیب پرتفوی سهام شرکت سرمایه‌گذاری استانی خراسان جنوبی مشتمل بر سهام شرکت‌های ارزنده فلزات اساسی،بانکی، پالایشگاهی، خودروسازی و … است که ارزش روز آن ها در تاریخ یک تیر امسال حدود ۶٫۱ هزار میلیارد تومان بوده که اکنون با توجه به افزایش قیمت سهام شرکت‌های موجود در پرتفوی شرکت، ارزش روز سبد سهام شرکت سرمایه گذاری خراسان جنوبی به بیش از ده هزار میلیارد تومان رسیده است.

همچنین براساس وعده ای که پیشتر مطرح شده بود، برای افرادی که مدیریت مستقیم سهام عدالت را انتخاب کرده اند، ۳۰ درصد دیگر از سهام عدالت (در مجموع ۶۰ درصد) از امروز آزادسازی و امکان فروش این سهام فراهم می شود. به گزارش مهر، سید محمد جواد فرهانیان، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار کشور در بخش خبری ۲۱ شبکه اول سیما اظهار کرد: در دور گذشته آزادسازی سهام عدالت، به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها مردم به بانک‌ها و کارگزاری‌ها مراجعه می‌کردند و در این مرحله، مراجعه به بانک‌ها وجود دارد اما بانک‌ها از درگاه کارگزاری خود به فروش اقدام می‌کنند.

فرهانیان همچنین افزود: هفته آینده بانک‌ها زیرساخت‌هایشان برای قبول سهام عدالت به عنوان وثیقه کارت‌های اعتباری آماده می‌شود. در همین حال معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد با صدور بخشنامه‌ای، بانک‌های کشور را مکلف کرد در خصوص پذیرش سهام عدالت به عنوان وثیقه برای صدور کارت اعتباری مشتریان، اطلاع‌رسانی کنند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن