اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

پیکر احسان پای‌خسته افسر شهید انتظامی خراسان رضوی تشییع شد/ ضارب اصلی دستگیر شد

کد خبر : 44809

ارغوان یک ساله و علی ۶ ساله از امروز دیگر آغوش گرم پدر را ندارند، پدری که دلسوزانه در راه امنیت مردم، در درگیری با اوباش در خون غلتید و جان خود را تقدیم آرامش و امنیت همنوعانش کرد.

ایرنا نوشت: پیکر افسر شهید انتظامی خراسان رضوی، ستوان دوم “احسان پای خسته “طی مراسمی روز دوشنبه روی دست همرزمانش در مشهد تشییع شد.

صبح نهم اسفندماه ستاد یگان ویژه انتظامی خراسان رضوی حال و هوایی متفاوت داشت، یگان تشریفات و گروه پرچم به صف است، فرماندهان، افسران و کارکنان انتظامی خراسان رضوی به صف هستند تا از پیکر به خون غلتیده همکار خود استقبال کنند.

صدای گریه پدر از صدای هم آوازی یگان تشریفات بلندتر است، پدری که امروز فرزند دلبند خود را در تابوتی روی دست خادمان امنیت می‌بیند و می‌داند این آخرین دیدار با فرزند رشیدش است.

ضجه های مادر و همسر دلسوخته این شهید مظلوم با طنین صدای “احسان نرو، مادر قربونت بشه نرو”، دل سنگ را به درد می‌آورد، کمی آنطرف‌تر برادری که از داغ برادر از هوش رفته و نیروهای اورژانس در حال رسیدگی به وضعیتش هستند و وضعیت فرزندان شهید هم که قابل وصف نیست.

آری این است حال خانواده‌ای که عزیزشان را تقدیم امنیت جامعه کرده‌اند، اما آیا بعد از این واقعه دردناک، اراذلی که دست به این اقدام وحشیانه زده‌اند، خواب راحتی خواهند داشت.

شهید “احسان پای‌خسته” اوج فداکاری در راه امنیت

خادمان امنیت و خانواده شهید ستوان دوم” احسان پای خسته” امروز در یگان ویژه انتظامی خراسان رضوی با عزیز خود وداع کردند، پرچم حرم سالار شهیدان، امام حسین (ع) و پرچم بارگاه منور حضرت ابوالفضل عباس(ع) زینت بخش پیکر مطهر این شهید بود.

انتقام خون شهدا را می‌گیریم

فرمانده انتظامی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: انتقام خون شهدا را از مجرمان خواهیم گرفت، تقاص خون این شهید را گرفته و حضور نیروهای امنیتی، نظامی، انتظامی، قضایی و سیاسی در این مراسم گواه این موضوع است، به شهید پای خسته قول می‌دهیم در تقاص خونش با هر نوع شرارت و رذالت برخورد کرده و راهش را ادامه دهیم.

سردار محمد کاظم تقوی افزود: فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه عزیزان انتظامی، مجاهدان فی سبیل الله و ستون استوار امنیت هستند، شاهدی بر ایثارگری این عزیزان است.

وی با بیان اینکه شهدا مایه افتخار و خیر و برکت هستند و مسیر اقتدار شهدا ادامه دارد، افزود: با این شهید عزیز در حضور خانواده‌اش میثاق می‌بندیم در دفاع از ارزشهای انقلاب گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب از هیچ اقدامی فروگذار نکرده و هیچ رذالتی را تحمل نخواهیم کرد.

سردار تقوی خاطرنشان کرد: این شهید می‌توانست در لحظه خدمت، همانند سایر مردم به خانواده‌اش برسد، این شهید وظیفه‌ای برای حضور در آن محل نداشت اما داوطلبانه در مسیر امنیت و آرامش در آن محل حضور یافت و دفاع کرد و اگر رأفت وی نبود مجرم سرنوشت دیگری داشت، احسان عزیز می‌توانست شدت عمل به خرج دهد و یا چشمش را بسته و سارق را نبیند، مفتخریم به عزیزانی که در هر شرایطی خدمت را ترجیح می‌دهند، انتقام خون شهدا را از مجرمان خواهیم گرفت.

وی اضافه کرد: نیروهای یگان ویژه دلسوزانه مشت آهنین نیروی انتظامی برای خاتمه دادن به ناامنی‌ها هستند.

افسران رشید مایه مباهات هستند

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی یگان‌های ویژه انتظامی کل کشور نیز در این مراسم گفت: این افسر رشید جان خود را فدای آسایش و آرامش مردم کرده است، داشتن نیروهای غیوری که در دفاع از جان و مال مردم از جان خود می‌گذرند، مایه مباهات است.

حجت الاسلام خداداد همتی مقدم خاطرنشان کرد: خیلی راحت عزیزان ما پرپر می‌شوند، مشکل کجاست؟ باید آسیب شناسی شود چرا هر روز باید شاهد شهادت این نیروهای غیور باشیم.

وی گفت: باید قدردان نظام ولایی باشیم، مردان عزیزی که برای آرامش و آسایش مردم و خانواده‌ها با خلوص نیت از همه چیز و حتی از جان خود می‌گذرند.

پیکر این شهید پس از مراسم وداع و تشییع در ستاد یگان ویژه خراسان رضوی برای زیارت و ادای نماز میت به حرم مطهر رضوی منتقل شد.

افسر وظیفه‌شناس یگان ویژه خراسان رضوی ظهر روز جمعه گذشته در جمعه بازار حاشیه شهر مشهد، هنگام انجام وظیفه و برای بررسی مدارک تعدادی شرور موتورسوار به ضرب چاقوی این افراد مجروح شده بود.

ضاربان مامور انتظامی خراسان رضوی دستگیر شدند

همچنین فرمانده انتظامی مشهد گفت: سه متهم ضارب عاملان شهادت افسر یگان ویژه نیروی انتظامی خراسان رضوی دستگیر شدند.

سرهنگ حسین دهقان‌پور روز دوشنبه در افزود: ستوان دوم “احسان پای خسته ” افسر یگان ویژه نیروی انتظامی خراسان رضوی ظهر جمعه گذشته هنگام انجام وظیفه و بررسی مدارک تعدادی شرور موتورسوار در جمعه بازار حاشیه شهر مشهد به ضرب چاقو توسط این افراد مجروح شد و بامداد دیروز در بیمارستان شهید هاشمی نژاد این شهر به فیض شهادت نایل آمد.

وی ادامه داد: با اقدامات پلیسی طی ۴۸ ساعت گذشته متهمان مرتبط با این موضوع دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی مشهد با اشاره به دستگیری ۲ متهم در اولین ساعات وقوع جرم گفت: متهم سوم نیز که به اعتراف ۲ متهم دیگر ضارب اصلی می‌باشد روز گذشته دستگیر شد.
وی افزود: پرونده متهمان در دایره جنایی پلیس آگاهی در دست بررسی است و پس از تکمیل تحقیقات تحویل مرجع قضایی می‌شود.

سرهنگ دهقان‌پور ادامه داد: شهادت این افسر انتظامی نشان داد پلیس در تامین امنیت عمومی جامعه، جان برکف عمل می‌کند.

شهید “پای خسته” متولد سال ۱۳۶۶ و دارای ۲ فرزند بود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن