شهری

رفع موانع اجرای ۲۰ پروژه در دوره ششم مدیریت شهری/ ۱۸ هکتار از بوستان کرامت به بهره‌برداری می‌رسد

کد خبر : 60886

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهدمقدس در مراسم عملیات کلنگ زنی پارک کودک و سلامت در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث بوستان کودک و سلامت و افتتاح ۵۴ پروژه شهری در منطقه ۱۰ گفت:  از مهمترین اهداف مدیریت شهری دوره ششم ایجاد حال خوب و سلامتی و نشاط برای زائران و مجاوران شهر امام مهربانی‌ها بوده و این موضوع در بخش های مختلف مدنظر قرار گرفته است؛ به عنوان مثال در حوزه تربیت بدنی در سطح شهر، تعداد زیادی زمین ورزشی و مجموعه های آبی بهره برداری شده و مسابقات ورزشی بسیاری در شهر مشهد، توسط شهرداری برگزار می شود. 

یکی از موضوعاتی که در این دوره مدیریت شهری به آن توجه ویژه ای شد، بحث زنان و خانواده بود که احداث تعداد زیادی پارک بانوان در شهر مشهد؛ ثمره این نگاه است، تعداد این بوستان‌ها تا پایان دوره ششم دو برابر می‌شود.

بوستان‌های شهربانو وکیل آباد و کوهسنگی از پارک های شاخص بانوان هستند؛ یکی از سیاست‌های این دوره شورای شهر موضوع خانواده محوری بوده و باید به این سمت حرکت کنیم؛ در این راستا، پارک کودک و سلامت با سرمایه گذاری بخش خصوصی در مشهد احداث می شود.

امروز عملیات اجرایی این بوستان با همکاری آغاز می‌شود و این پارک فضای مناسبی است تا کودکان و نوجوانان به همراه خانواده از آن استفاده کنند و علاوه بر فضای تفریح در این بوستان، آموزش هایی در راستای فرهنگ ایرانی_ اسلامی به کودکان و نوجوانان داده می شود.

هدف اصلی این است که در پارک های موضوعی، به فرهنگ ایرانی_ اسلامی در المان‌سازی و آموزش ها، توجه شود.

مدیریت شهری ششم در طول مدت سه ساله و چندماهه خود، تک بعدی کار نکرد و علاوه بر نگهداری شهر و سروسامان دادن به آن که اقدامی روتین است، به دیگر مسائل نیز توجه کرد.

اکنون ۴ هزار نفر در توسعه قطار شهری فعال هستند، در خط دو قطار شهری پروژه های خوبی انجام دادیم و حوزه پدافند غیر عامل این خط تکمیل شد و ایستگاه سلامت تا پایان سال به بهره‌برداری می رسد و پروژه قطار شهری مشهد یک کلان پروژه ملی است.

کار ویژه ای که انجام شد؛ تامین منابع مالی از محل اوراق مشارکت بود و شهرداری تهران از ۸ هزار میلیارد تومان اوراق، فقط ۴ هزار میلیارد جذب کرد اما در مشهد به همت حوزه اقتصادی و همراهی نمایندگان مجلس، ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش رسید و این هزینه ها برای پروژه های زیر ساختی شهر، بافت فرسوده و خرید اتوبوس صرف می شود.

فاز یک خط ۳ قطار شهری مشهد تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ این خط از میدان شهدا به باب الجواد(ع) حرم مطهر، متصل شده و خطوط یک و دو را به حرم وصل می کند، با احداث خط ۳ قطار شهری زائران می توانند از فرودگاه، پایانه و راه آهن به حرم‌مطهر مشرف شوند،

در این دوره مدیریت شهری به تمامی حوزه‌های فضای سبز، فرهنگی، ورزشی و.. توجه شد و با همراهی دستگاه های نظارتی بیش از ۲۰ پروژه که در آن مشکل وجود داشت، را مانع زدایی کردیم.

در این دوره پارک های بزرگ مثل بوستان کرامت با ۷۷ هکتار در مناطق کم برخوردار در حال احداث است که ۱۸ هکتار از آن؛ تا دو ماه آینده بهره برداری می رسد؛ یکی دیگر از بوستان‌ها که پروژه شاخص این دوره بوده، بوستان جهانشهر است که این بوستان در محل پادگان احداث می‌شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن