اقتصادی

مدیرکل پست خراسان رضوی:

رشد ۱۲ درصدی مرسولات صادره پست خراسان رضوی

کد خبر : 60525

مدیرکل اداره پست خراسان رضوی گفت: ۱۱ میلیون مرسوله در ۶ ماه اول سال جاری قبول و توزیع و آماده سازی انجام دادیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده است.

به گزارش صبح مشهد، محمدرضا شفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته پست که در محل پست مرکزی برگزار شد، با بیان اینکه ۹۵ درصد خدمات اداره پست مطلوب می باشد، گفت: ۱۱ میلیون مرسوله در ۶ ماه اول سال جاری قبول و توزیع و آماده سازی انجام دادیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۲ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل پست خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین مرسولات مربوط به پیشتاز با حدود ۶۵ درصد و ۸ درصد ویژه می باشد، افزود: سه مسیر برای ارسال مرسولات پستی داریم که می توان به خطوط هوایی که به دلیل کنسلی پروازها انتخاب اول ما نیست، ریلی که روزانه مبادلات را انجام میدهیم و زمینی که پرحجم ترین کار ما از این طریق و به عبارتی بالغ بر ۶۰ درصد انجام می شود، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کمتر از ۲۰درصد سهم بازار به شبکه پست وصل شده است و مابقی مرتبط به خارج ازشبکه پست است، گفت: استان خراسان رضوی توانسته است در بین هشت استان بزرگ کشور، رتبه اول را از لحاظ حجم درآمدی کسب کند و همچنین سومین استان از نظر ترافیک پستی باشد.

شفیعی در خصوص خدمات ارائه شده در حوزه مرسولات پستی بیان کرد: فرد زمان ارسال مرسوله می تواند زمان آن را در صبح و یا بعد از ظهر مشخص نماید؛ همچنین اگر مرسوله ای به موقع توزیع نشود، فرد حق شکایت دارد و بررسی می شود؛ اگر مرسوله دجار آسیب شود بر اساس بیمه ای که فرد انجام داده خسارت آن پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: همکاری با بخش خصوصی و عقد قرارداد با بیش از ۸۰۰ شرکت و سازمان، بخشی از رویکرد توسعه‌ای پست خراسان رضوی در ارائه خدمات نوین پستی است.

مدیرکل پست خراسان رضوی بیان کرد: ۳۵۰ نفر در بخش خصوصی و ۴۴۰ واحد پستی خدمات بی وقفه را به مردم عزیز در استان ارائه می دهنند.

وی به برخی چالش‌های موجود نیز اشاره کرد و گفت: از جمله عدم هماهنگی و نصب پلاک‌های هوشمند در بسیاری از مناطق مشهد که مانع شناسایی دقیق ساختمان‌ها شده است.

همچنین اصحاب رسانه با همراهی مدیر کل پست استان از موزه پست خراسان رضوی بازدید و از نزدیک با تجهیزات و وسائل نقلیه موتوری نوستالژی، خاطره سازی کردند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + پنج =

دکمه بازگشت به بالا
بستن