اجتماعی

به مناسبت روز ملی سالمند:

تکریم سالمندان توسط کمیته امداد 

کد خبر : 60455

سالمندان یا پدربزرگان و مادر بزرگان انسان های دنیا دیده ای هستند که ما می توانیم از همه آموزه ها و تجارب آنها استفاده نماییم و در جهت بهتر شدن روند عمر و زندگی خویش بهره ببریم‌ . پدر بزرگ و مادر بزرگ گنج های بی نقشه ای هستند که بی هیچ دردسری کنار ما هستند و ما می توانیم از این گنج ها استفاده کنیم.

صبح مشهد- تجارب و دلسوزی های بی شمار و بی توقع این نعمت های الهی آن قدر زیاد است که گاهی می تواند یک کتاب نوشت. تجارب اقتصادی، فرهنگی، آداب و معاشرت و هزاران دانش دیگر که در تمام مراحل زندگی کارایی خواهد داشت. احترام گذاشتن به پدر و مادر و بزرگان از واجب ترین امور و کارهاست.

تکریم سالمندان یعنی بزرگداشت همه خوبی های دنیا و احترام گذاشتن به قوانین الهی و این امر موجب افزایش و فراوانی نعمت می شود.

هرآنچه که سالمندان در کوله بار خود دارند با پول و ثروت قابل خریداری نیست و باید با قدرت مهر و عشق و نوع دوستی از آنان دریافت. باید با نگاه محبت آمیز از آنان خواهش کنیم که هر آنچه که در وجود خود دارند به ما منتقل کنند.

کمیته امداد همواره بر این امر مهم تاکید داشته است ، چرا که معتقد است دعای این سالمندان موجب عاقبت بخیری و یک وظیفه شرعی است که در قرآن بارها به تکریم پدر و مادر و سالمدان تاکید شده است.

در این راستا این نهاد هر ساله در روز ملی سالمند تعدادی از سالمندان تحت حمایت را از سراسر کشور به مشهد مقدس اعزام می کند تا گوشه ای از خدمات شایسته این قشر برای جامعه را قدردان باشد.

کمیته امداد امام خمینی ره به سالمندان تحت حمایت خدمات درمانی، معیشت و … ارائه می کند و معتقد است، سالمندان پایه های اصلی در جامعه هستند و وجود این افراد مایه برکت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن