اسلاید شودانش و فناوری

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست خبری پروژه مهر ۱۴۰۳:

افزایش فضاهای آموزشی و ورزشی آموزش و پرروش خراسان رضوی در رأس ساخت و سازهای کشور

کد خبر : 60118

نشست خبری پروژه مهر ویژه بازگشایی مدارس اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، حسین پور مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، محمد شم ابادی دبیر پروژه مهر آموزش و پرورش استان، حسن محمدزاده معاون تربیت بدنی و سلامت، علی مهدوی خواه معاون پرورشی و فرهنگی، زهرا شوشتری معاون آموزش ابتدایی و سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی و اصحاب رسانه و خبرنگاران در سالن جلسات دفتر مدیر کل برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، سید امیر شوشتری مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه با موضوع پروژه مهر ویژه بازگشایی مدارس گفت: مهر امسال مجهزتر و آماده‌تر از ۲ سال گذشته هستیم.

وی افزود: تاکنون یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز ثبت نام کرده اند که طبق پیش بینی ما این آمار باید به یک میلیون و ۵۱۰ هزار ثبت نام برسد که به دلایل مختلف ممکن است هنوز انجام نشده باشد.

وی اظهار کرد: با وجود تمام مشکلات تلاش می‌کنیم مهر را بدون هیچ چالشی شروع کنیم.

وی بیان کرد: امسال علاوه بر اینکه تمام پروژه های آموزش و پرورش دو ماه زودتر اتفاق افتادند، امتحانات تابستانی مردودین نیز برخلاف سنوات گذشته که در شهریور اتفاق می افتاد، در مرداد ماه برگزار شد.

شوشتری گفت: بین ۴۵ تا ۴۷ درصد جمعیت دانش آموزی استان در مشهد ساکن هستند و علی رغم روند کاهشی مدارس دوشیفته هنوز در مشهد مدارس دوشیفته زیاد هستند. اما در بسیاری از مناطق ۴۷ گانه استان، مدارس دو شیفته نداریم، تراکم دانش‌آموزی بیشتر در حاشیه شهر و نواحی ۱، ۲، ۵، ۷ و تبادکان است.

وی آمار دانش آموزان اتباع خارجی را حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار نفر عنوان کرد و شایعه بیشتر بودن تعداد اتباع پایه اول نسبت به دانش آموزان ایرانی را تکذیب کرد.

وی یادآور شد: سال گذشته استان خراسان رضوی با ساخت ۲۱۷ فضا در رأس ساخت و سازهای کشور بود، امسال نیز ۲۲۰ فضای آموزشی، ورزشی با ۱۰۷۴ کلاس درس تا نیمه مهر ماه تحویل خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه سه‌شنبه‌های افتتاح گفت: از آبان ماه سال گذشته هر هفته سه شنبه یک پروژه در آموزش و پرورش خراسان رضوی افتتاح شد که از توفیقات بزرگ آموزش و پرورش استان است اما کمبود فضای آموزشی استان در مناطق پرتراکم هنوز نیاز به همدلی و همیاری دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در رابطه با اجرای طرح شهید عجمیان۲ که سال گذشته برای اولین بار و با موفقیت بسیار اجرا شد، گفت: این طرح، طرح نوسازی، بهسازی و شاداب سازی مدارس و محیط‌های آموزشی است که در تابستان توسط ۱۷۰ گروه‌ جهادی و با کمک بسیج سازندگی و نیروهای جهادی انجام شد. این طرح از بهسازی ۹۰۰ مدرسه در سال گذشته به ۱۶۰۰ مدرسه در سال جاری رسید

شوشتری اظهار کرد: در میزان و درصد ثبت نام ها، ثبت سفارش کتاب، تامین و سازماندهی و ابلاغ زدن برای نیروها تقریبا یک ماه و نیم از سال قبل جلوتر هستیم و همه این موارد در جلسات تخصصی با قطب، استان و کشور به صورت مداوم در حال بررسی است.

شوشتری همچنین به اعزام کاروان تجهیزات ورزشی به مدارس اشاره کرد و گفت: کاروان تجهیزات ورزشی بهداشتی آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در مهر ۱۴۰۳ با عنوان کاروان مهر امام رضا علیه السلام با اعتباری بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال و بیش از ۱۶۵ هزار قلم کالای ورزشی و بهداشتی هفته آینده به مدارس اعزام می شود.

وی ادامه داد: ۳۰ فضای ورزشی نیز با احتساب ۲۴ چمن مصنوعی، ۳ سالن ورزشی و ۳ استخر سرپوشیده با اعتباری بیش از سه هزار و دویست میلیارد ریال تا مهرماه تحویل آموزش و پرورش استان و قابل بهره برداری می شود.

وی تصریح کرد: برای انجام پروژه مهر تاکنون ۳۰ میلیارد تومان اعتبار بین مدارس توزیع شده است و در شروع مهر نیز سرانه دیگری برای آموزشگاه‌ها اختصاص می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: در زمینه رصد و بازرسی و پیگیری نحوه ثبت نام‌ها و رسیدگی به شکایات مردمی، تاکنون ۱۶۶۰ بازدید از مدارس انجام شده که همچنان نیز ادامه دارد و تاکنون مواردی بوده که با تذکر کتبی، لغو ابلاغ مدیران یا معرفی به هیئت تخلفات پیگیری شده است.

وی اظهار کرد: سال گذشته طرح‌های قرآن و نماز به صورت گسترده در سطح استان انجام شد و طرحی مانند طرح شهید عاصمی در سال تحصیلی گذشته بسیار موفقیت آمیز بود و برای سال دوم اجرا، امسال ۷۰۰۰ معلم ابتدایی در این طرح شرکت کردند تا نحوه صحیح روخوانی و روانخوانی قرآن را بیاموزند و بتوانند به دانش آموزان خود آموزش دهند که از این تعداد حدود ۴۰۰۰ نفر قبول شدند و این تعداد معلم، حدود ۱۲۰ هزار دانش آموز را تحت آموزش قرار می دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از توفیقات استان از کسب رتبه اول اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی، رتبه اول اداره حقوقی و رتبه اول اسکان زائرین در بین استان های کشور خبر داد.

وی همچنین با اشاره به افتخارآفرینی دانش آموزان استان گفت: آموزش و پرورش استان در کل برنامه‌های المپیادی کشور حضور فعال داشته، در جشنواره های علمی پژوهشی و جشنواره خوارزمی افتخار آفریدند و در مجموع استان خراسان رضوی توانست ۸۰ مدال کسب کند.

شوشتری در پایان با اشاره به کسب رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش آموزان خراسان رضوی بیان کرد: دانش آموزان استان خراسان رضوی با کسب ۷ رتبه تک رقمی در کنکور ۱۴۰۳ خوش درخشیدند خراسان رضوی را به رتبه دوم کشور در امسال رساندند.

وی ادامه داد: همچنین این نکته قابل توجه است که دانش آموزان ما امسال در همه رشته ها رتبه تک رقمی داشتند، علاوه بر این میانگین دروس نهایی استان و درصد قبولی خراسان رضوی همیشه از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

منبع:روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن