یادداشت روز

سرنوشت نامعلوم نامه های اتاق بازرگانی ایران به جناب پزشکیان با موضوع معرفی افراد برای پست وزارت!

کد خبر : 59764

بسمه تعالی
استاد ارجمند جناب آقای حسن زاده ریاست و اعضای هیات رئیسه محترم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران

موضوع : عدم ارائه گزارشی از سرنوشت نامه های اتاق به جناب پزشکیان با موضوع معرفی افراد برای پست وزارت .

با عرض سلام و احترام
🖌چندی قبل در یادداشتی ضمن نقد به اصل صدور و نحوه معرفی عزیزی که شما بزرگواران به خوبی مطلع بودید که وی پس از چند ماه ریاست بر اتاق ایران تحت فشار سازمان های نظارتی مجبور به کنارگیری شده بود، به ریاست جمهوری جهت واگذاری پست وزارت صمت، یادآور شده بودم. اگر جناب دکتر پزشکیان ریاست محترم جمهوری به هر دلیل از معرفی وی به مجلس خودداری نماید در چهار سال آینده، رابطه اتاق با دولت چگونه خواهد بود؟ بخصوص که از نظر امضاکنندگان نامه فرد معرفی شده شایستگی وزارت را داشته که با تمام قوا معرفی شده است ، آیا اتاق و بخش خصوصی نسبت به این بی توجهی بدون اعتراض عبور می کنند؟!

اگر اعتراض نکنند جامعه اقتصادی کشور چه برداشتی از رابطه بخش خصوصی با دولت جدید که کمترین ارزش را برای امضای بزرگان آن قائل نشده است خواهند داشت؟

آیا این موضوع باعث‌ تخریب بیشتر بخش خصوصی توسط اتاق نخواهد بود ؟

بعد از نامه معرفی افراد بویژه آقای دکتر سلاح ورزی توسط شما بزرگان اتاق، در اردوی دولت دکتر پزشکیان اتفاقات مهمی از جمله معرفی بعضی افراد ضد توسعه، کارآفرینی و سازندگی به مجلس، جدایی آقای دکتر ظریف از دولت و عدم توجه به نظرات بخش خصوصی رخ داد ، که هر یک به تنهایی بسیار مهم است .

آیا مناسب نبود در جلسه هیات نمایندگان ۲۸ مرداد، گزارش از وضعیت تشکیل دولت دکتر پزشکیان (که اتاق به خاطر پیگیری رفع تحریم ها اتاق از وی حمایت کرد) ارائه و پیرامون دلایل جدا شدن آقای ظریف از دولت ، چگونگی نوشتن نامه های اتاق و پاسخ رئیس جمهور به آن نامه ها گفتگو می شد، تا نظر دولت دکتر پزشکیان در نبودن دکتر ظریف نسبت به برجام و رفع تحریم ها که مردم با بودن ظریف در دولت به آن امیدوار شده بودند از یک طرف و چگونگی رابطه اتاق با دولتی که به هر دلیل به خواسته های بخش خصوصی به ویژه معرفی جناب دکتر سلاح ورزی کمترین توجه را ننمود گفتگو می شد .

ضمن اینکه بهتر نبود فرد یا افرادی که از داخل و خارج اتاق ایران در وظایف رئیس و دبیرکل مداخله می کنند تا اینکونه اقدامات انجام شود روشن می شد؟

یقیناً اگر از این شیوه مداخلات در حوزه اختیارات ریاست و دبیرکل که وظیفه اداره و انجام مکاتبه با خارج اتاق ایران را به عهده دارند پیشگیری نشود، اعتبار اتاق بازرگانی که در دوره فعلی به دلیل همین مداخلات بسیار تخریب شده است بیش از این تخریب خواهد شد.

اکنون نیز دیر نشده، مناسب است به جای سکوت پر ابهام توضیح قانع کننده برای عموم فعالین اقتصادی بویژه اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران توسط هیات رئیسه محترم ارائه گردد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، محمدحسین روشنک
۱۴۰۳/۵/۲۸

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن