اقتصادی

رئیس انجمن سنگ ایران بیان کرد: 

نیازمند سهم تضمین شده ازبازار سنگ جهانی هستیم

کد خبر : 59734

رئیس انجمن سنگ ایران در دهمین جلسه میز سنگ کشور در حاشیه برگزاری سومین نمایشگاه بین المللی سنگ مشهد گفت: نباید از دانش و قابلیت صادرات غافل شد و تولید محصول باید به نحوی باشد که قابلیت فروش در بازارهای داخلی و خارجی را داشته باشد . 

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری سومین  نمایشگاه بین‌المللی مشهد ، بهرام شکوری اظهارداشت: استان خراسان رضوی دارای ظرفیت‌های معدنی وبازار مصرف خوبی است و همجواری این استان با کشورهای افغانستان و ترکمنستان فرصت‌هایی است که باید دیده شود و لازم به یادآوریست که مارکتینگ فروش نیست، مارکتینگ یعنی صفر تا صد تولید و خود مارکتینگ به ما می‌گوید چه محصولی چگونه فروخته شود و فرق نمی‌کند بازار داخلی  یا خارجی باشد .

شکوری تصریح کرد: به نظر من فروش تعیین‌کننده است و راه نجات هر صنعتی فروش است. هر محصولی قابل تولید است اما اینکه آیا می‌توان آن محصول را به فروش رساند یا نه مهم‌تر است .

وی ادامه داد: از این رو برای صادرات محصولی مانند سنگ به اروپا و آمریکا یا سایر نقاط دنیا باید به استانداردهای محصول تولیدی در کشور مقصد و نیاز بازار توجه کرد. همچنین باید یک اطلس سنگ از مجموع سنگ‌های کشور تهیه شود تا بدانیم قابلیت سنگ‌هایی مانند سنگ‌های خراسان چیست و چه ظرفیتی دارد و در چه جایی قابل عرضه است و صفر تا صد سنگ‌های موجود را براساس استانداردهای جهانی در این اطلس ببینیم که در نهایت این اقدام‌ها سبب می‌شود تا یک مگاپروژه با وجود تمام تحریم‌ها و بدون دخالت دولت تعریف شود.

رئیس انجمن سنگ ایران در تشریح تأثیر تحریم‌ها بر صنعت سنگ کشور اظهار داشت : وجود تحریم‌ها ممکن است سبب افزایش قیمت تمام شده ما شود اما فاصله قیمت سنگ‌های ما با قیمت و کیفیت سنگ بازارهای جهانی به اندازه‌ای زیاد است که هنوز هم جذابیت صادراتی داشته و دارد به شرط آنکه رقابت منفی در داخل کشور نباشد و راه نجات صنعت سنگ کشور یکپارچگی همه فعالان سنگ است که می‌توان این یکپارچگی را در ذیل یک کنسرسیوم یا پلتفرم تعریف کرد و باید گفت راز موفقیت کشور ترکیه در صادرات ۳میلیارد دلاری سنگ به دنیا در همین نحوه فعالیت است.

وی با اشاره به تجمیع تمام استانداردها در زمینه فعالیت سنگ در زیرمجموعه این کنسرسیوم خاطر نشان ساخت : در زمینه تأمین ماشین‌آلات معدنی هم می‌توان با وجود تحریم‌ها  به جای صرف هزینه‌ها توسط هر مجموعه برای حضور در صحنه‌های بین‌المللی از همین طریق و با هزینه کمتر انجام شود. اگر این اتفاق بیفتد در همین شرایط بد اقتصادی و قوانین خلق‌الساعه می‌توانیم سهم ۱۰درصدی از بازار سنگ دنیا را بدست بیاوریم تا کشور ما سهم تضمین شده‌ای از بازار جهانی داشته باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن