شهری

شهردار منطقه یک مشهد مقدس خبر داد:

بازپیرایی و تعمیر و تجهیز ۳ بوستان‌ محلی منطقه یک

کد خبر : 59682

مشاور شهردار و مدیر منطقه یک شهرداری مشهد مقدس از اجرای عملیات بازپیرایی و تعمیر و تجهیز بوستان‌های قائم، جامی و نیلوفر خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مشهد مقدس، حسین عبداله زاده با بیان این خبر اظهار کرد: فضای سبز و بوستان‌ها یکی از ارکان مهم در فضا و منظر شهری بوده که علاوه بر زیبایی، جذابیت و تسویه‌ی هوای شهر، در حفظ نشاط و شادابی شهروندان نیز تأثیر بسزایی داشته و دارد، از همین رو اهمیت حفظ، نگهداری و تجهیز بوستان‌ها در مدیریت شهری بسیار مهم بوده که البته در کنار این موضوع شهروندان نیز باید در حفظ فضاهای سبز، شهرداری را یاری نمایند.

وی افزود: با توجه به کمبود سرانه فضای سبز در شهرداری منطقه یک، اداره فضای سبز این منطقه فعالیت‌ها و اقدامات ویژه‌ای تا پایان سال در خصوص توسعه، حفظ، بازپیرایی، تعمیر و تجهیز فضای سبز و بوستان‌های موجود را در دستور کار خود دارد.

شهردار منطقه یک ادامه داد: در راستای حذف نازیبایی از چهره شهر و توسعه فضای سبز، از ابتدای سال عملیات بن کنی ۴۳۰ مورد از کنوج‌های درختان در در معابر کلاهدوز، ابوذر و رضا انجام شده است.

وی گفت: در این عملیات ریشه و تنه باقی مانده درختان قطاعی شده و موارد خشک و خطری که موجب ایجاد جلوه‌های نازیبا در فضای سبز می‌گردد، حذف گردیده و سپس با یکدست‌سازی محیطی، در محل ریشه‌هایی که امکان کاشت نهال جدید باشد نیز نسبت به کاشت درختان روتبالی در آن محل اقدام می شود که ضمن افزایش جلوه‌های بصری، موجب نظم بخشی و توسعه فضای سبز نیز می‌گردد.

عبداله‌زاده همچنین از اجرای عملیات بازپیرایی، ترمیم و لکه‌گیری ۱ هزار مترمربع از معابر بوستان‌های نیلوفر و جامی با اعتبار ۱ میلیارد ریال خبر داد.

شهردار منطقه یک تصریح کرد: بازپیرایی، تعمیر و تجهیز بیش از ۴۷۰۰ مترمربع از بوستان قائم ۲۹ که یکی از پروژه‌های مدت‌دار و در حال اجرای این منطقه می‌باشد نیز پیشرفتی ۴۵ درصدی داشته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن