دانش و فناوری

وزیر آموزش و پرورش:

در دوران شهید جمهور دانشگاه فرهنگیان احیا شد ومصوب شد سالی ۲۵ درصد به ظرفیت این دانشگاه اضافه شود

کد خبر : 59236

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در آیین اختتامیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور در تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی مشهد گفت: ریلی که دوره ریاست جمهوری شهید آیت الله رئیسی برای دانشگاه فرهنگیان گذاشته شد در دوران آتی تاثیر خود را نشان می دهد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی صحرایی گفت: در دوران شهید جمهور ۸۷ هزار ردیف استخدامی به دانشگاه فرهنگیان اختصاص داده شد و سیاست کیفیت بخشی به دانشگاه فرهنگیان در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: شهید رئیسی ریل یک تغییر جدی را در نظام تعلیم و تربیت کشور گذاشت و دانشگاه فرهنگیان را به سمت یک دانشگاه تحولی و مرجع در این حوزه برد.

صحرایی بیان کرد: در برنامه هفتم تصویب شده سالی ۲۵ درصد باید به ظرفیت دانشگاه فرهنگیان اضافه شود و بهترین فضا باید برای دانشگاه فرهنگیان باشد.

وی افزود: مدیر خوب باید اولویت خود را دانشگاه فرهنگیان بداند چون دانشگاه فرهنگیان نرم افزار تربیت کشور است.

صحرایی ادامه داد: معلم معمار هویت آینده کشور است. معلم سازنده زیرساخت سرافرازی کشور است. معلم گوهر وجود ملت را کشف می کند و در مسیر ساختن کشور قرار می دهد. کسی که اهمیت دانشگاه فرهنگیان را درک نکند سهمی در آینده کشور ندارد.

وزیر آموزش و پرورش رو به برگزیدگان مسابقات گفت: التزام علمی و عملی به قرآن داشته باشید، هم قرآن را بفهمیم، هم در آن تدبر کنیم، هم به آنچه می آموزیم عمل کنیم. مشکل بشریت عمل نکردن به قرآن است. قرآن کتاب زندگی انسان ها در همه تاریخ هاست.

رضامراد صحرایی با بیان این که قرآن یک کتاب درس آموز فوق العاده با زبان تمثیل است گفت: قرآن ۱۰۸ قطعه داستانی دارد، ما معلمان هم باید از داستان و پیشینه پژوهی بهره ببریم.

وی گفت: قرآن می گوید بهترین سخنان را بشنوید و بهترین آن ها را تبعیت کنید. امانت‌داری از ارزشمندترین فضایلی است که در قرآن عنوان شده و ما معلمان مخاطب آن هستیم؛ ما معلمان امانت‌دار ملت هستیم، مردم ارزشمندترین دارایی خود یعنی فرزندانشان را به ما می‌سپارند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با بیان این که راهی برای اعتلای جامعه خارج از مسیر قرآن و عترت وجود ندارد؛ گفت: امیدوارم شما دانشجویان بهترین ها را بیاموزید، به کار ببرید و به دانش آموزانتان آموزش دهید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه + نوزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن