زندگی

چرا با پدیده شوگرددی و شوگرمامی مواجهیم؟ پیامدها و آسیب‌های این ازدواج ها چیست

کد خبر : 59204

شوگر ددی چیست؟

شوگرددی مردی است (معمولا پا به سن گذاشته) که از امکانات مالی و قدرت اجتماعی خود برای برقراری ارتباط با خانم های جوان تر از خود استفاده می کند. البته این ارتباط با رضایت کامل خانم همراه است و هیچ اجباری در کار نیست!

شوگر مامی چیست؟

شوگر مامی” به زن ثروتمندی گفته می شود که با مردان جذاب، جوان و پویا وارد رابطه می شود، البته به طور قطع هر پسری تمایل به برقراری رابطه با شوگرمامی ها ندارد.

فرزانه پیرو احمدی لنگرودی- کارشناس ارشد مشاوره خانواده

صبح مشهد- رواج پدیده ازدواج با افراد مسن | شوگر‌ ددی و شوگر مامی از چه زمانی آمدند؟ و علت چیست؟

رواج پدیده ازدواج با افراد مسن از اواخر دهه ۷۰ وارد جامعه ایرانی شد .

علاقه به ایجاد رابطه با افراد بزرگتر از سن خود در میان جوانان وجود دارد و این افراد به راحتی با این افراد ارتباط برقرار کرده و این رابطه را در میان دوستان و حتی فضای مجازی بدون هیچ ترس یا خجالتی فریاد می‌زنند.

بعضی از افراد به فکر زندگی بهتر و امکانات بیشتر هستند و به همین خاطر سعی می‌کنند با فردی بزرگتر از خود ارتباط گرفته و و حتی ابایی ندارند که با مردی زن دار دوست شوند، برای آن‌ها فقط مهم این است که به خواسته خود که رفاه اجتماعی است، برسند. آن‌ها می‌خواهند در میان همسالان خود یک سر و گردن بالاتر باشند و در یک خانه نسبتا خوب مستقل زندگی کرده و بتوانند خوب بپوشند و خوب بخورند.

از آن عجایب چند سال اخیر جامعه ایرانی، در حالی که پسران جوان توانایی ازدواج ندارند، دختران به مردان میانسال گرایش نشان می‌دهند، این مطلب درباره این گرایش حرف‌هایی دارد.یکی از شایع‌ترین ازدواج‌ها طی ۲ دهه اخیر ازدواج دختران جوان با مردان بسیار بزرگتر از خودشان است. ازدواج دختران جوان با مردان مسن اغلب به علت تحولاتی است که طی سال‌های اخیر در الگوی روابط زن و مرد رخ داده است.

یکی از علت‌های گرایش دختران برای این چنین ازدواجی ؛تنوع‌طلبی است :تغییرات ارزشی که در کف جامعه رخ داده، باعث شده است که دختران بخواهند یک‌شبه ره صدساله را بروند و با ازدواج با شوگر ددی ها به ارث فراوانی دست یابند و با فرزند آوری بتوانند ارث‌ برنده‌ای از خود به‌جای گذارند که بعد از فوت این شوگر ددی صاحب مال‌ومنال فراوانی شوند

شوگر مامی ها در طول ارتباط با شوگر بیبی ها هزینه تحصیل، زندگی، تفریحات و سفر آنان را تامین می کنند و پسران نیز زنان را در طول شبانه روز در امور شخصی، ایجاد روابط جنسی، پرستاری، خرید، تفریح و دورهمی ها همراهی می کنند.

یکی از پیامدهای بسیار مهم این ازدواجها این است که افراد (پسر و دختر جوان)،دچار خستگی جنسی می‌شوند و احتمال اینکه دست به خیانت بزنند بسیار بالاست و ممکن است دلشان بخواهد شوهر یا همسر جوان داشته باشند.

تفاوت سنی؛ ذهن آنها نیز بسیار متفاوت خواهد بود و نمی توانند همه چیز را با هم تجربه کنند.

با این حال، گاهی اوقات چنین رابطه ای می تواند منجر به بیزاری و حتی تفرقه شود.

نتایج نشان داد که با افزایش تعداد روابط با دیابتی ها، میزان سقط جنین افزایش می یابد.

معایب رابطه با شوگر مامی:

ممکن است چه در سمت شخص پولدار (شوگر مامی) و چه در سمت شخص جوان (شوگر بیبی) مورد سو استفاده قرار بگیرند.

طرفین از نظر عاطفی و احساسی عاجز خواهند ماند.

ارتباط طرفین صرفا بر مبنای پول و روابط جنسی برقرار می شود.

همیشه در روابط با دیگران مقایسه خواهند شد.

نگاه های سنگین و تحقیر جامعه همیشه همراه این قشر خواهد بود.

پسران جوان اختیار زندگی خود را ندارند.

تن پرور می‌شوند.

شوگر مومی ها اجازه ورود شخص دیگری به زندگی شوگر بیبی نمی‌دهند.

مدیریت مالی شوگر بیبی ها به دست شوگر مامی خواهد بود.

احساس حقارت و ناتوانی در شوگر بیبی ها

بیشتر خواهیم گفت..

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن