اجتماعی

مدیرکل ثبت اسناد اعلام کرد:

آمار ازدواج در استان، بیش از ۲برابر آمار طلاق

کد خبر : 59122

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: به طور کلی در سال گذشته ۲۰۱ دفتر ازدواج و ۱۵۳ دفتر طلاق در خراسان رضوی، تعداد ۴۵ هزار و ۳۶۰ مورد ازدواج و ۲۲ هزار و ۴۶۲ مورد طلاق را به ثبت رسانده‌اند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از تسنیم، سیدمرتضی مولوی‌پور گفت: بنابر اسناد ثبتی حوزه املاک، کل مساحت استان حدود ۱۱٫۹ میلیون هکتار است و جمعیتی بالغ بر ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر در خراسان رضوی زندگی می‌کنند. وی افزود: ۴۱ واحد ثبتی و یک نمایندگی در کل استان به مردم خدمات ارائه می‌کنند و افزون بر این، فعالیت ۵۶۰ دفتر اسناد رسمی، ۲۰۱ دفتر ازدواج و ۱۵۳ دفتر طلاق از جمله خدمات اداره کل در سطح استان است.

مولوی پور تصریح کرد: در حال حاضر، طیف وسیعی از خدمات در مراکز ذیل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان به مردم ارائه می‌شود. از حوزه ثبت شرکت‌ها گرفته تا مسائلی همچون ثبت مالکیت معنوی علایم و نام‌های تجاری، علاوه بر این، وصول مطالبات بانک‌ها و مراکز دولتی و خصوصی نیز یکی دیگر از حوزه‌هایی است که در اداره کل ثبت اسناد و املاک کشور مورد توجه قرار دارد و افزون بر این، در حوزه وصول مطالبات نیز تکالیفی بر دوش ما قرار دارد که قائل به انجام آن هستیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی خاطرنشان کرد: به برکت سامانه‌های جامع «کاتد» و «ثبت من» این امکان برای مردم فراهم شده تا با وارد کردن فقط کد پیگیری و شناسه یکتای پرونده خود حتی بدون نیاز به مراجعه به اداره اجرا و مراکز مرتبط، همه امور مربوط به پرونده‌هایشان را رسیدگی کنند. همه ابلاغیه‌ها و اخطاریه‌ها نیز از طریق سامانه ثنا به اشخاص ابلاغ می‌شود که صرفه‌جویی قابل‌توجهی در زمان و هزینه‌ های رسیدگی به پرونده‌ها به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف و تکالیف مهم اداره کل، مربوط به خدمات مرتبط با اداره اجراست. در حوزه صدور اجراییه نسبت به مهریه یا چک‌های برگشتی، بانوانی که خواهان اجرای مهریه خود هستند، باید به دفتری مراجعه کنند که ازدواجشان در آن به ثبت رسیده است.

کسانی هم که پیگیر وصول چک برگشت‌خورده هستند، باید به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنند. مولوی‌پور تصریح کرد: در این عرصه، کل اجراییه‌های صادرشده در استان در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۳۰ هزار فقره رسیده که از این میزان، حدود ۲۰ هزار فقره مربوط به مطالبات مهریه است؛ سال گذشته نیز حدود ۳۲ هزار پرونده مختومه به ثبت رسیده که مشتمل بر پرونده‌های ۱۴۰۲ و قبل از آن است و خراسان رضوی را در مقام بیشترین تعداد پرونده‌های مختوم کشور قرار می‌دهد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + هفت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن