استانیاسلاید شو

باهدف جلوگیری از پیش روی بیابان :

اجرای عملیات بیابان زدایی در ۱۳۳ هکتار از کانون های بحرانی شهرستان سبزوار

کد خبر : 59117

عملیات بیابان‌زدایی با هدف جلوگیری از گسترش بیابان‌ها و ریزگردها، در سطح ۱۳۳ هکتار از مناطق بحرانی بخش “روداب” این شهرستان اجرا شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی وابخیزداری خراسان رضوی، ریس اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان سبزوار اظهار داشت: برای اجرای عملیات بیابان‌زدایی در سطوح مذکور و نیز مبارزه با آفات و آبیاری منظم این عرصه ها، در حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

عباسعلی کیانی فردتصریح کرد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار در یک سال گذشته علاوه برفعالیت یادشده نیز، برای تامین نهال طرح ملی کاشت ۱میلبارددرخت و بیابان‌زدایی شهرستان و استان، اقدام به تولید بیش از ۳۷۰ هزار اصله نهال از گونه های بیابانی سازگاربااقلیم منطقه نموده است.

کیانی فرد با بیان اینکه سبزوار به عنوان یکی از شهرستانهای برتر استان در زمینه اجرای طرح های بیابان زدایی امی باشد، افزود: اجرای قرُق ویژه در گستره ۵ هزار هکتار از عرصه های منطقه از دیگر اقداماتی است که در چهارچوب طرح های بیابان زدایی این شهرستان اجرا شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار گفت: اجرای طرح های بیابان‌زدایی منجر به تقویت پوشش گیاهی، تثبیت شن های روان، ترسیب کربن، کنترل و ذخیره رواناب و افزایش تولید علوفه وجلوگیری ازتولیدریزگردها در منطقه شده وکاهش گردوخاک رابدنبال داشته است.
کیانی فردیاداورشد، از کل مساحت ۷۲۰ هزار هکتاری شهرستان سبزوار افزون بر ۳۸۰ هزار هکتار مناطق زیر تاثیر فرسایش بادی است که ۱۱۹ هزار هکتار آن کانون بحرانی است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن