شهری

پیش بینی برداشت بیش از ۳۶هزار تن جو در شهرستان مشهد

کد خبر : 59109

عملیات برداشت مکانیزه جو در سال زراعی جاری در سطح بیش از ۸ هزار هکتار از اراضی جو آبی شهرستان مشهد در حال برداشت می باشد. 

به گزارش صبح مشهد، رئیس تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت : امسال درشهرستان مشهد بیش از ۸ هزارهکتار از اراضی زراعی تحت کشت جو قرارگرفته است و انتظار میرود که بیش از ۳۶ هزار تن برداشت جو از این سطح را داشته باشیم.

وی گفت: ارقام عمده کشت شده در سطح شهرستان مشهد شامل رقم جلگه، بهمن، یوسف، مهر، ریحان، سهند و … می باشد .

ممیزی متذکر گشت : تاریخ شروع برداشت نسبت به سال گذشته با یک هفته تاخیر شروع شده است که ارتباط مستقیم با شرایط جوی و رطوبت نسبی هوا و میزان بارندگی و پراکنش آن دارد و انتظار می رود برداشت جو در شهرستان تا دهه سوم تیر ماه ادامه یابد.

وی خاطر نشان کرد : بیش از هشتاد دستگاه کمباین بومی و مهاجر امر برداشت جو و غلات را در این شهرستان به عهده دارند و در این رابطه نظارت بر برداشت به منظور انجام معاینه فنی و ضدعفونی کمباین ها، جلوگیری از ریزش بیش از حد، تنظیم کمباین ها و … توسط رئیس تولیدات گیاهی، مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و نیز توسط گروه های ناظر برداشت متشکل از کارشناسان مجرب مستقردرمدیریت و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌های تابعه این شهرستان صورت می پذیرد.

وی بیان نمود : در شهرستان مشهد بیش از ۸۰ دستگاه کمباین در امر برداشت فعال بوده که از این جهت یکی از شهرستان های برتراستان محسوب گردیده ودرحال حاضر بیش از۹۵ درصد برداشت غلات این شهرستان به صورت کاملا مکانیزه توسط کمباین های مدرن و جدید انجام می شود.

وی از دیگر اقدامات انجام شده برای حمایت از کشاورزان شهرستان را توزیع بذر اصلاح شده، توزیع به موقع نهاده‌ها، اطلاع ‌رسانی و پیگیری بیمه محصول، اطلاع‌رسانی و ارائه خدمات فنی و کارشناسی بیان کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن