پایتخت فرهنگ اسلامی

به مناسبت هفته صنایع‌دستی انجام شد:

دیدار معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با هنرمند آینه‌کار حرم مطهر رضوی

کد خبر : 58894

همزمان با هفته صنایع‌دستی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور با استاد پیشکسوت محمد ناصر آئینه‌چیان هنرمند آینه‌کار حرم مطهر رضوی دیدار کرد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از میراث آریا، مریم جلالی در دیدار با استاد پیشکسوت آینه کار حرم مطهر رضوی گفت: خوشحالم که برنامه‌های هفته صنایع‌دستی کشور را از جوار مضجع نورانی حضرت رضا (ع) آغاز کردیم و با خادم هنرمند پیشکسوت آینه‌کاری حرم مطهر دیدار کردیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: استاد آئینه‌چیان مایه فخر و مباهات هنر ایران زمین هستند.

استاد پیشکسوت محمد ناصر آئینه‌چیان که از چندین نسل به آینه‌کاری مشغول بوده‌اند، با بیان خاطراتی از آینه‌کاری در حرم مطهر رضوی گفت: از کودکی و زمانی که به خاطر دارم به همراه پدرم به حرم مطهر رضوی می‌رفتم در آینه‌کاری به پدر کمک می‌کردم.

او درباره فعالیت‌ آینه‌کاری در رواق‌های حرم مطهر اظهار کرد: اصول سنتی آینه‌کاری را ادامه داده و اصالت را حفظ کردیم و هر جایی که به ترمیم نیاز داشت مرمت کردیم.

آئینه‌چیان درباره ادامه این هنر سنتی گفت: بیش از ۷۰ نفر شاگرد را آموزش داده و تربیت کرده‌ام که اکنون استاد کار شده‌اند و راهم را ادامه می‌دهند.

او که با عشق چندین دهه از عمرش را صرف آینه‌کاری کرده است، تصریح کرد: این شغل برایم برکت داشته است، با جان و دل و عشق و علاقه کار کردم چون این کار را دوست داشتم.

این استاد هنرمند در زمینه نقاشی نیز آثار فاخری تولید کرده است، با اشاره به برخی از آثارش نقاشی‌هایش گفت: مادرم هنرمند نقاش بود و فامیل او نیز نقاشی‌زاده بود، هنر نقاشی را از مادر و هنر آینه کاری را پدر آموختم.

در این دیدار ویدا توحدی، مدیرکل دفتر آموزش و ترویج صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدحسین عسکرپور مدیرکل حمایت از تولید صنایع دستی، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سید جواد موسوی مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، محمد اسماعیل اعتمادی معاون صنایع‌دستی اداره کل، حسین امیر کلالی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد و دیگر مدیران اداره کل حضور داشتند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در سفر به مشهد برنامه‌های هفته بزرگداشت صنایع‌دستی کشور را از از جوار مرقد مطهر حضرت‌رضا(ع) با چندین رویداد آغاز کرد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن