استانی

عملیات بذرکاری به روش کنتورفارو در ۱۰۰ هکتارازمراتع شهرستان بردسکن

کد خبر : 58739

احیای مرتع به روش کنتور فارو بصورت مشارکتی درسطح ۱۰۰هکتاردراراضی مرتعی شهرستان بردسکن اجراشد.

به گزارش صبح مشهد، ریس اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان بردسکن بااعلام این خبرگفت ، شرکت معدنی مس کانی پارت شرق ، دهیاری و شورای اسلامی و دامداران روستای علی بیگ در مراتع روستای مذکور بصورت مشارکتی اقدام به عملیات بذرکاری به روش کنتورفارو نمودند.

حمیدرضااقبالی افزود دراین عرصه مرتعی از بذور گونه های النگاتم،درمنه کوهی و دشتی،قره داغ و تاغ که سازگاربااقلیم منطقه می باشد.استفاده گردید.

وی هدف ازاجرای بذ کاری بروش کنتورفارو را جمع اوری وهدایت روانابهاونزولات جوی وتقویت پوشش گیاهی مراتع برشمردو افزود، با توجه به اقلیم منطقه و بارندگی های مناسب شرایط بسیار مطلوبی برای انجام عملیات بذر کاری بروش کنتورفارو بوجود امد،که به صورت مشارکتی در مرتع روستای علی بیگ اجرا شد.

اقبالی درمورد اهمیت طرح های مشارکتی یاداورشد،اجرای طرح های مشارکتی این امکان را فراهم می اورد تا با همکاری و همراهی یکدیگر هزینه ها و زمان مورد نیاز برای بذر کاری را کاهش داده و به بهبود بهره وریها و کاهش هزینه ها منجر شود.

شایان ذکراست مرتع علی بیگ حدود۷۵۰۰هکتار مساحت دارد که قریب به ۴۵۰۰راس دام را درطول سال تعلیف می نماید.

ریس اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان بردسکن گفت، در راستای بهبود پوشش گیاهی در مراتع ،تهیه طرح های مرتع داری امکان احاله مدیریت مرتع به مرتعداران بعد از تهیه و اجرای طرح ، در اولویت قرار گرفتن مرتع جهت اجرای طرح های احیاء و توسعه مرتع نظیر بوته کاری ،بذرکاری و بذر پاشی ،احداث آبشخور و بیمه نموده مرتع را امکانپذیرمی سازد..

شایان ذکر است شهرستان بردسکن دارای ۹۶ سامانه مرتعی می باشد که برای ۲۹ سامانه طرحهای مرتعداری تهیه شده و سه طرح دیگر در مرحله اماده سازی می باشد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + 10 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن