اسلاید شوشهری

سال جدید در خراسان رضوی با باران و سرما آغاز می‌شود

کد خبر : 57898

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش باران همراه با تندر و در نواحی مستعد بارش تگرگ، آب‌گرفتگی معابر و احتمال سیلاب در نخستین روز سال جدید مناطق مختلف این استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش صبح مشهد، زهرا عنایتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگران با اشاره به اینکه برای امروز جوّی به نسبت پایدار در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی خواهیم داشت، افزود: فردا و در آخرین روز سال جاری، دمای هوای استان به طور موقت افزایش خواهد یافت و از روز چهارشنبه همزمان با نخستین روز سال جدید شاهد کاهش دما هستیم و تا انتهای هفته تغییرهای دمایی محسوسی رخ نخواهد داد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت افزایش سرعت وزش باد دور از انتظار نیست و این در حالی است که گاهی وزش باد شدید، همراه با خیزش گرد و خاک و در نواحی مستعد کاهش کیفیت هوا و میدان دید رخ خواهد داد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: شدت و میزان بارش ها از روز پنجشنبه هفته جاری در استان کاسته می‌شود و این در حالی است که در نواحی شمالی و ارتفاعات استان بارش پراکنده باران را خواهیم داشت.

وی گفت: برای روز جمعه و آخر هفته جوی به نسبت پایدار در استان خراسان رضوی حاکم خواهد بود.

عنایتی ادامه داد: بیشترین دمای هوای استان در شبانه روز گذشته مربوط به تایباد با بیشینه دمای ۲۶ درجه سلسیوس و کمترین دما متعلق به فریمان با سه درجه ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوای مشهد در شبانه روز گذشته بین هشت تا ۲۱ درجه بالای صفر در نوسان بود، گفت: دمای هوا در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۱ درجه سلسیوس و در ساعات سرد به ۹ درجه خواهد رسید.

عنایتی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان سرعت وزش باد از سرخس با حدود ۶۵ کیلومتر در ساعت ثبت شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن