شهری

انجام بیش از ۱۴ هزار بازدید نوروزی توسط کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشک مشهد

کد خبر : 57819

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ۱۵ اسفند ماه لغایت ۲۱ اسفند ماه جاری بیش از ۱۴ هزار بازرسی توسط بازرسان بهداشت محیط و حرفه¬ای در حوزه تحت پوشش این دانشگاه ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان صورت گرفته است.

به گزارش صبح مشهد به نقل روابط عمومی اداره کل میراث دستی فرهنگی، گردشگری و صنایع خراسان رضوی دکتر فرشید وفا با اعلام این خبر افزود: در این بازدیدها بررسی وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و آب شرب مصرفی در اولویت قرار داشته است.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از ابتدای اجرای برنامه سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان تعداد ۱۴ هزار و ۹۱۲ بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، سامانه های آبرسانی و مساجد و اماکن متبرکه صورت گرفته که از این تعداد ۹ هزار و ۵۵۴ مورد بازرسی از مراکز و اماکن حساس بوده است.

او با اشاره به اینکه سهم شهرستان مشهد از کل بازدیدهای صورت گرفته ۹ هزار و ۴۴۸ مورد که تعداد ۶ هزار و ۵۲۶ مورد بازرسی از مراکز و اماکن حساس بوده است، تصریح کرد: از بین این بازدیدها تعداد اقدامات قانونی و برخورد با متخلفان ۲۵۱ مورد که سهم شهرستان مشهد ۱۷۴ مورد بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار دانشگاه اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، تعداد ۵۵۴ مورد بازرسی از مساجد و اماکن متبرکه انجام شده است که از این آمار ۲۱۳ مورد مربوط به شهرستان مشهد است.

او گفت: ۲۲۷ مورد از مراکز و اماکن اقامتی بازدید انجام شده که ۱۸۹ مورد آن مربوط به شهرستان مشهد است و تعداد ۳۴ مورد اخطار کتبی که منجر به معرفی ۷ مورد به مراجع قضایی گردیده که از این تعداد ۲۹ مورد اخطار کتبی و ۷ مورد معرفی به مراجع قضایی مربوط به شهرستان مشهد است.

وفا با بیان اینکه ۶۷۰ مورد بازرسی از شیرینی فروشی‌ها و کارگاه‌های قنادی انجام شده که ۴۹۸ مورد آن مربوط به شهرستان مشهد است.افزود: از ابتدای اجرای برنامه مقدار ۶ هزار و ۷۵۵ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شده که از این مقدار ۳ هزار و ۱۵۱ کیلوگرم مربوط به شهرستان مشهد است.

هم‌چنین علی زوار نماینده کمیته بهداشت، سلامت و محیط زیست ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی اظهار کرد: شهروندان در صورت هرگونه شکایت انتقاد و پیشنهاد می‌توانند با سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن