شهری

مراسم غرس درخت به یاد شهید و شهیده ای که خواهر و برادر بودند!

کد خبر : 57713

کاشت ۶۰ اصله درخت به یاد شهدای والامقام در بوستان مهر و ماه مشهد/ بیش از ۵ هزار اصله نهال درخت و درختچه در سطح منطقه۱ کاشته می شود

جواد مسلم شهردار منطقه۱مشهد مقدس گفت:  در راستای برنامه های هفته درختکاری و اقدامات استقبال از بهار بیش از ۵ هزار اصله نهال انواع درخت و درختچه و ۶۰ هزار بوته گونه های مختلف پرچین در فضای سبز سطح منطقه یک در حال کاشت است.

این ویژه برنامه در آستانه فرا رسیدن بهار و در هفته درختکاری در بوستان مهر و ماه مجموعه ششصد دستگاه واقع در بلوار ارشاد، با حضور شهردار،معاونین و روسای ادارات منطقه یک،جمعی از معتمدین محلی و اعضای شورای اجتماعی محلات و خانواده شهیدان اجرا شد.

در این رویداد نهال ۶۰ اصله درخت،شامل درختان زیتون تلخ،اقاقیا و چنار و … با مشارکت شهروندان کاشته شد.

همچنین یک اصله درخت به صورت نمادین به یادبود نام و خاطره شهید اسدالله اسدی شهید ۱۸ ساله ای که در شلمچه و عملیات کربلای۵ شهید شد و خواهر گرامی اش شهیده ناهید اسدی(۱۴ ساله) که در وقایع انقلاب در سال ۱۳۵۷ و در حال امدادرسانی به زخمی ها به فیض شهادت نائل آمده،با حضور خانواده این شهیدان والامقام که از اهالی منطقه یک هستند کاشته شد.

در قالب استقبال از بهار۱۴۰۳ هم به همت اداره فضای سبز منطقه ۱ بیش از ۶۰ هزار انواع گونه پرچین و بیش از ۵هزار اصله نهال درخت و درختچه در آیلند بلوارها،باغچه های حاشیه خیابان ها و بوستان های محلی موجود در منطقه کاشته می شود و ۳۵۰ اصله درخت چندساله نیز به صورت روتبال در حال کاشت هستند.

بیشترین تعداد درختان قدیمی و کهنسال پلاک دار مشهد( ۱۲۸ اصله) در سطح این منطقه وجود دارد،که حفظ و نگهداری آنها و نیز ۳ هزار و ۴۰۰ اصله سایر درختان موجود در منطقه حائز اهمیت است و در حال هرس و جوانسازی هستند.

علاوه بر این، افزایش تعداد درختان جدید نیز در برنامه است و در این راستا در در هر مکانی که امکان کاشت درخت باشد، حتی در اماکن شخصی دارای تقاضا،درختان جدیدی کاشته شود و بر تعداد درختان موجود در منطقه افزوده شود.

این اقدامات در راستای بهبود محیط زیست شهری صورت می گیرد،تا هم در راستای زیباسازی سیمای شهر و هم حفظ روحیه نشاط شهروندان،شهرداری نقش خود را ایفا نماید.

تلاش خواهیم کرد تا هر سال مراسم درختکاری پربارتر و بهتر از گذشته برگزار شود تا بتوانیم در حد توان درختان بیشتری در محدوده منطقه بکاریم،چرا که این منطقه فشرده ترین بافت سکونتی و کمترین فضای سبز را به لحاظ سرانه دارد و باید تلاش کنیم تا به وضعیتی مطلوب تر دست یابیم .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن