یادداشت روز

اصلاحات فرهنگی و مدیریتی محور دیدگاههای نامزدهای «شانا» در مشهد

کد خبر : 57496

نامزدهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی(شانا) در مشهد روز پنجشنبه در نخستین روز تبلیغات انتخاباتی به بیان دیدگاههای خود پرداختند، پرداختن به مباحث فرهنگی و مدیریتی در کنار مسائل محلی این شهر محور دیدگاهها، برنامه و طرح‌های آنان بوده است.

به گزارش صبح مشهد، حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی به عنوان نخستین نامزد در این نشست خبری به بیان دیدگاههای خود پرداخت و گفت: اگر فرهنگ اصلاح شود مشکل اقتصاد نیز برطرف می شود، شورای ائتلاف نیز معتقد به حکمرانی فرهنگی برای اصلاح سایر امورات کشور است.

وی گفت: اعضای شورای ائتلاف در حوزه فرهنگ و دین که به خصوص مورد توجه اقشار متدین شهر است، سابقه فعالیت داشته اند.

اخلاقی ادامه داد: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی بود و اولویت اعضای شورای ائتلاف انقلاب اسلامی، محوریت فرهنگ در حوزه قانونگذاری و نظارت بر حوزه فرهنگ است.

جواد کریمی قدوسی نیز به عنوان دومین نامزد بیان داشت: مجالسی که در جمهوری اسلامی تشکیل می شود باید در تراز ولایت فقیه و در چارچوب احکام منور اسلامی باشد.

وی افزود: مجلس یازدهم امسال قانون مترقی انتخابات جمهوری اسلامی را به روز رسانی و با ثبات کرد.

مجلس دوازدهم ادامه دهنده مجلس یازدهم باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلام ادامه داد: یکی از جریانات سیاسی که در طول انقلاب فعال بوده و از همان ابتدا منتسب به جریانهای مردمی بوده، ائتلاف شورای انقلاب است.

وی بیان کرد: یکی از نگاه های اصلی نیروهای ائتلاف انقلاب اسلامی در حوزه قانونگذاری و البته در حوزه اقتصادی نگاه به درون است، برخلاف آن تفکری که می گفت باید «کدخدا را ببینیم» تا مشکلات رفع شود.

کریمی گفت: عدم توجه به اقتصاد اسلامی در ۴۵ ساله انقلاب را شاهد بوده ایم، در این مدت مساله “انفال” در اقتصاد ما جایگاهی ندارد، گروه هایی که شفاف سازی را در مجلس مطرح کرده و به تصویب رساندند جا دارد به مساله انفال در اقتصاد و قانونگذاری کشور بپردازند.

وی اظهار کرد: سالانه ۱۰۵ میلیون تن برداشت از معادن کشور انجام می شود که سهم دولت از برداشت ها در نهایت ۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

فاطمه رحمانی نماینده کنونی مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: لازم است مجلس دوازدهم ادامه دهنده مجلس یازدهم شود، چراکه مجلس یازدهم برای مسایل حیاتی و اساسی کشور راه حل ها را مصوب نمود، قوانینی مانند قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و مساله زن از آن جمله است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم مجلس آینده بر اجرای قوانین مصوب مجلس یازدهم نظارت کرده و البته آنها را در ادامه توسعه دهد.

این نامزد حوزه انتخابیه مشهد اظهار کرد: هر قانونی که وضع می شود باید با نگاه و پیوست فرهنگی باشد، در مجلس دوازدهم علاوه بر اینکه باید به موضوعات، پیوست فرهنگی الصاق شود، به پیوست اجتماعی نیز بایستی توجه شود.

گرانی ها قابل کنترل است

محمد اسماعیل نیا دیگر نامزد شانا نیز اظهار داشت: کشور درگیر جنگ پیچیده رسانه ای و اقتصادی است، با شایسته سالاری و مدیریت جهادی واقعی می توان به مردم امید داد و شاهد افزایش مشارکت در انتخابات باشیم.

وی گفت: در موضوع گرانی ها مثلا همین مرغ و پروتئین قابل کنترل است، چنانچه در دولت احمدی نژاد و در جهاد سازندگی، توانستیم قیمت مرغ را بدون واردات تا انتهای فعالیت آن دولت حفظ کردیم.

اسماعیل نیا به دور ریز قابل توجه محصولات حوزه کشاورزی در کشور اشاره کرد و گفت: در حوزه جهاد کشاورزی دارای تجارب متعدد هستیم که با حمایت و رای مردم در مجلس، طرح های لازم در جهت تامین امنیت غذایی و رفع مسایل حاشیه نشینی مردم مشهد را اجرایی خواهیم کرد.

وی به لزوم شایسته سالاری در موضوع اصلاح روند مدیریت کشور تاکید کرد و افزود: به اکنون در موضوعات مختلف مانند بانکها با شایسته سالاری روبرو نیستیم، در حالیکه در مجلس شورای اسلامی با انبوه پزشکان و از طرفی با افراد متخصص در حوزه های کشاورزی، امنیت ملی و سایر موارد مواجه هستیم.

عدم رضایت مردم از دستگاه های اجرایی آزار دهنده است

مجتبی بذرافشان به عنوان آخرین نامزد در تشریح دیدگاه های خود گفت: توسعه عدالت اجتماعی و تحول نظام اداری محور دیدگاه ها و برنامه های من است، این دیدگاهها در هفت فصل و ۱۳۲ برنامه تدوین شده که بیشتر موضوعات پیگیری و نظارتی است، اما از میان طرح ها به مساله نظام بخشی به مدیریت کشور پرداخته‌ام.

وی ادامه داد: اکنون فعالیت در حوزه های پزشکی، کشاورزی، روانشناسی و حقوق در قالب نظام مند مانند نظام روانشناسی و نظام پزشکی انجام می شود، اما در مدیریت اینگونه نیست و مدیریت ها انتصابی است.

این نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات اظهار داشت: انتصاب مدیران گاهی بدون اینکه فرد شایستگی و توانمندی داشته باشند، صورت می گیرد و نظام مند نیست.

بذرافشان افزود: عدم رضایت مردم از دستگاه های اجرایی، مردم را آزار می دهد از طرفی کیفیت برخی محصولات مانند خودرو بواسطه عدم شفافیت است، این موارد از جمله مسائلی است که باید در قالب اصلاح روند مدیریتی به آن پرداخته شود.

دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی در این نشست گفت: الزامی به انصراف سایر نامزدهای که در جریان بررسی ها انتخاب نشدند، نداریم که نشان دهنده دیدگاه ائتلاف مبنی بر مشارکت حداکثری نامزدها در عرصه انتخابات است.

عباس پارسایی راد افزود: مجلس خبرگان را بسیار با اولویت می دانیم لذا از نامزدهای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم حمایت کرده به مردم استان توصیه می کنیم به نامزدهای جامعه مدرسین رای دهند.

منبع: ایرنا خراسان رضوی

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 − دو =

دکمه بازگشت به بالا
بستن