اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

درخشش جهانی قاریان مشهدی

کد خبر : 57490

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در شرایطی به کار خود پایان داد که قاریان و حافظان حرم مطهر امام رضا(ع) حائز رتبه نخست شدند.

صبح مشهد- کسب رتبه‌های برتر و ممتاز در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم عنوان بزرگ و قابل توجهی است که پشتکار و همت بالایی را می‌طلبد. کسانی که انسی با قرآن داشته و در عین حال در مسابقات قرآنی حضور پیدا کرده باشند، حتماً می‌دانند که به دست آوردن رتبه‌های برتر در رقابت‌های قرآنی، علاوه بر توفیقات بالا نیازمند داشتن مهارت‌های خوبی در صوت و لحن، تجوید و سایر قواعد و اصول قرآنی است.

در این بین قاریان و حافظان حرم مطهر امام رضا(ع) در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران خوش درخشیدند. هادی اسفیدانی، اسماء فلکی و رویا فضائلی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بودند که به ترتیب در رشته‌های قرائت تحقیق بزرگ‌سالان، قرائت ترتیل دانش‌آموزی و حفظ کل بزرگ‌سالان حائز رتبه نخست شدند.قهرمانانی از خراسان رضوی که معرفی‌شان به عنوان نفرات برتر یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین رقابت‌های قرآنی، مسئولیت آن‌ها در عرصه تبلیغ و ترویج قرآن کریم در دیار خود را بسی دشوارتر می‌کند.

این رتبه ها موجبات شادمانی و شعف جامعه قرآنی مشهد را نیز فراهم آورده است. قاریان و حافظانی که بدون شک پیش از موفقیت یا عدم موفقیت در این مسابقات به خاطر اهتمام به فراگیری تلاوت و حفظ قرآن قله‌های قهرمانی را فتح کرده‌اند.اما هادی اسفیدانی که پیش از این در چهل‌و‌پنجمین مسابقات سراسری قرآن، رتبه نخست بخش قرائت را کسب کرده بود از قاریان فعال و جوان مشهد است که عنوان نخست رشته قرائت مسابقات جهانی قرآن کرواسی و عنوان نخست رشته قرائت چهل‌و‌سومین دوره مسابقات سراسری قرآن را نیز در کارنامه خود دارد.

رتبه‌های نخست از آن ایران
نتایج چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران اعلام شد که بر اساس آن پنج نماینده کشورمان در دو بخش بانوان و آقایان با نمایش عملکردی خوب تمام رتبه‌های نخست مسابقات را تصاحب کردند. نفرات برتر این مسابقات به شرح زیر است؛

بخش بانوان
رشته حفظ کل قرآن چهلمین مسابقات بین‌المللی
رویا فضائلی از ایران رتبه اول
میمونه بادغی از نیجریه رتبه دوم
نوریه جوریان ارغا از اندونزی رتبه سوم
رشته قرائت ترتیل چهلمین مسابقات بین‌المللی
عادله شیخی از ایران رتبه اول
عتیقه صهیمی از سنگاپور رتبه دوم
دعاء السعید از عراق رتبه سوم

بخش آقایان
رشته قرائت تحقیق چهلمین مسابقات بین‌المللی
هادی اسفیدانی از ایران رتبه اول
مصطفی برانون از تایلند رتبه دوم
مصطفی علی از هلند رتبه سوم
رشته حفظ کل قرآن چهلمین مسابقات بین‌المللی
امیدرضا رحیمی از ایران رتبه اول
برهان الدین رحیم اف از روسیه رتبه دوم
حذیفه قریشی از الجزایر رتبه سوم
رشته قرائت ترتیل چهلمین مسابقات بین‌المللی
محمد پورسینا از ایران رتبه اول
بلال الشیخ خالد از سوریه رتبه دوم
محمدمهدی عزالدین از لبنان رتبه سوم

چهلمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران طی ۲۶ بهمن تا ۲ اسفندماه در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی به همت سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

منبع: روزنامه خراسان

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن