اجتماعی

کارگاه آموزشی کشوری مشاوره قبل از طلاق ویژه زوجین سازش یافته برگزار شد

کد خبر : 57430

کارگاه آموزشی کشوری مشاوره قبل از طلاق ویژه زوجین سازش یافته به همت معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در دو روز متوالی با حضور روانشناسان منتخب فعال در حوزه مشاوره طلاق از ۱۱ استان برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد، معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی در حاشیه این کارگاه، گفت: در این دوره آموزشی، مشاورین منتخب مراکز غیردولتی فعال در حوزه طلاق از ۱۱ استان به‌صورت حضوری شرکت دارند و الباقی استان‌ها نیز به‌صورت آنلاین از طرق اسکای‌روم و به‌صورت غیرحضوری می‌توانند از مطالب آموزشی این کارگاه بهره‌مند شوند و اطلاع‌رسانی به تمامی استان‌ها صورت گرفته است.

در این دوره آموزشی هدف پرداختن به مسائلی است که می‌تواند منجر به ایجاد سازش پایدار در میان زوجین متقاضی طلاق گردد. زوجینی که درخواست طلاق داشتند و در نهایت سازش میان آنها محقق گردیده و موقتا از درخواست خود منصرف شده‌اند، ریسک بیشتری از جهت اقدام به طلاق برای آنها مطرح است بنابراین بعد از اقدامات اولیه در مقاطع بعدی باید به‌صورت مستمر از خدمات مشاوره‌ای برخوردار شوند.

هادی قیصری افزود: بهزیستی خراسان رضوی به منظور پیشگیری از طلاق برای زوجین در معرض خطر که قبلا درخواست طلاق داده و به‌صورت موقت از تصمیم خود منصرف شده‌اند و سازش کرده‌اند، درحال تنظیم برنامه‌های حمایتی و پیشگیرانه می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: قرار نیست زوجین بعد از ایجاد سازش میان آنها رها شوند و می‌توان از طریق برخورداری این افراد از خدمات مشاوره‌ای باعث ایجاد سازش پایدار و مستمر در زندگی خانواده‌ای آنها گردید. ایده‌پردازی این طرح توسط بهزیستی خراسان رضوی با همکاری دادگستری انجام گرفت و خوشبختانه بهزیستی کشور نیز از اجرای این طرح استقبال کرد و در نتیجه کارگاه کشوری با این موضوع برگزار گردید.

برخورداری از خدمات مشاوره یک اقدام مستمر است و به‌دنبال آن هستیم که حتی در مراحل بعدی یارانه‌ای را جهت این موضوع تخصیص دهیم تا زوجینی که بعد از سازش به‌دلیل عدم تمکن مالی ناتوان از بهره‌مندی از خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی هستند نیز بتوانند از این خدمات برخوردار شوند و بر دانش و مهارت آنها افزوده شده و در این زمینه توانمند گردند.

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی خراسان رضوی، افزود: بسیار خرسندیم که در این دوره آموزشی میزبان مشاورین از استان‌های فارس، یزد، سمنان، سیستان بلوچستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی، کرمان، هرمزگان، کردستان به‌صورت حضوری بودیم.

در این دوره‌ آموزشی سرفصل‌های آموزشی از قبیل معرفی نیمرخ روانی اجتماعی زوجین سازش یافته، مداخلات مبتنی بر سبب‌شناسی طلاق، مداخلات کوتاه مدت و رویکرد یکپارچه‌نگر در زوجین سازش یافته و مباحث آموزشی دیگری توسط اساتید استانی از قبیل دکتر حقدادی و دکتر حاجی پور کارشناسان و مسئول برنامه پیشگیری و کاهش طلاق بهزیستی خراسان رضوی و دکتر اسحاقی ارائه گردید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

6 + 14 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن