اخبار مهم

۱۴۳ هزار قلم داروی دست‌ساز و غیرمجاز در مشهد کشف شد

کد خبر : 57294

رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حدود ۱۴۳ هزار قلم داروی دست‌ساز و غیرمجاز به همت کارشناسان این معاونت در مشهد کشف و ضبط شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر جواد دانای باغکی روز دوشنبه افزود: در سلسله بازدیدهای روزانه این اداره و در پی گزارشات و شکایات مردمی مبنی بر فعالیت فردی در زمینه تولید و توزیع داروهای دست ساز و غیرمجاز در یکی از خیابان‌های منتهی به بلوار وکیل آباد شهر مشهد، بلافاصله کارشناسان معاونت غذا و داروی این دانشگاه با همراهی بازرسان پلیس نظارت بر اماکن عمومی و اداره کل صنعت، معدن و تجارت در محل حضور یافتند.

وی ادامه داد: انبار داروهای غیرمجاز شناسایی و داروهای دست ساز و غیر مجاز طبق قانون ضبط و متعاقب آن پرونده تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شد.

رییس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: داروخانه‌های دارای مجوز معتبر، تنها محل مجاز خرید دارو، مکمل و داروهای طبیعی است.

دانای باغکی افزود: از مردم تقاضا می شود تا با مشاهده مراکز تولید و توزیع غیرمجاز هرگونه فرآورده سلامت محور اعم از غذایی، خوراکی و آشامیدنی، گیاهی، دارویی و مکمل، تجهیزات و ملزومات پزشکی با سامانه ملی وزارت بهداشت به شماره ۱۹۰ تماس حاصل کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن