شهری

مدیر کل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت درحاشیه برگزاری بزرگترین نمایشگاه کشاورزی ایران در مشهد بیان کرد: 

۹۰ درصد ماشین آلات کشاورزی کشور تولید داخل است

کد خبر : 57264

مدیر کل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت در حاشیه نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی ( ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون) مشهد گفت : بیش از ۹۰ درصد  نیاز کشور در حوزه ماشین آلات، ادوات ، تجهیزات و مکانیزاسیون کشاورزی در داخل تامین می‌ شودوبارنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم به زودی هیچگونه نیازی به خارج کشور نداشته باشیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری نوزدهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی ( ادوات، ماشین آلات و مکانیزاسیون) مشهد ” ابوذرجمشید وند ” افزود: این نمایشگاه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های ماشین آلات و ادوات حوزه کشاورزی است وشرکت های زیادی توانمندی‌های خود را به خوبی ارائه دادند.

جمشید وند با اشاره به آنکه کشاورزی یکی از موضوعات مهم در کشور است که بر روی موضوع امنیت غذایی بسیار تاثیرگذارمی باشد ، بیان داشت : نگاه بر این است که ما بتوانیم با این تجهیزات ، ادوات و امکانات در حوزه کشاورزی وماشین آلات ، بهره وری را در حوزه های کشاورزی و تولید محصولاتمان افزایش دهیم. همچنین میزان نهاده‌ها و منابع آبی را به حداقل ممکن برسانیم.

وی تصریح کرد: امیدوارم بیشترین محصولات را با کیفیت خوب برداشت نماییم  و کشور ما در این حوزه از رشد بسیار خوبی برخورداراست.

مدیر کل دفتر صنایع ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی وزارت صمت خاطر نشان ساخت:خوشبختانه ازکل زنجیره که مواد اولیه نیاز مان در این حوزه می‌باشد و همچنین حوزه های تولید قطعات ، ادوات و ماشین آلات در داخل کشور تامین می شود و در این حوزه نیراتفاقات بسیار خوبی رقم خورده است.

جمشید وند با اشاره به آنکه در کنار بحث تولید داخلی و استفاده کشاورزان مان در حوزه ماشین آلات ، ادوات و تجهیزات همچنین درحوزه تولیدات ، صادرات خوبی به کشورهای همسایه انجام می شود ، اظهار داشت :خوشبختانه کیفیت و قیمت تولیدات ما قابل دفاع است و در مباحثی چون تحویل به موقع ، کیفیت ، خدمات و قیمت اتفاقات خوبی دراین حوزه درسطح کشور رخ داده است .

مدیرکل دفتر ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته برای تولید تراکتور در استان خراسان رضوی وضرورت حل مشکلاتشان کشاورزان دراین خصوص ،گفت: ظرفیت تولید تراکتور از ۲۲ هزار تولید در سال ۱۴۰۰ به ۳۲ هزار دستگاه در سال گذشته رسید و امسال برنامه ریزی کرده ایم ۴۰ هزار دستگاه تراکتور تولیدی وارد بازار شودکه یکی از مهمترین دغدغه های کشاورزان دراین خصوص به زودی حل خواهد شد.

وی تاکیدکرد : به لطف جریانی که در سطح کشور و بخصوص فعالیت های شرکت‌های دانش بنیان دراین حوزه چشم انداز روشنی درحوزه تجهیزات ، ادوات و ماشین های کشاورزی دیده می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن