شهری

برگزاری کلاس آموزشی باغ بام در مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه 

کد خبر : 56904

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد از برگزاری کلاس آموزشی باغ بام در مرکز مشاوره امداد گل و گیاه بوستان نیلوفر آبی خبر داد. 

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد، حسین مختاری اظهارداشت: فضای سبز در سطح بام می تواند آلودگی شهرها ( آلودگی هوا ، آلودگی صوتی و …) را کاهش و از هدر رفتن انرژی ساختمان جلوگیری کند.

وی گفت: باغ بام ها با جذب بخش بیشتر آب باران داخل خود، باعث کاهش بار سیستم فاضلاب ساختمان می‌شوند، به عنوان یک عایق صوتی عمل کرده و سر و صدای زندگی شهری را کمتر به داخل محیط مسکونی هدایت و از آن‌جا که پوشش گیاهی به خنک شدن اطراف خود کمک کرده و خاک هم یک عایق گرمایی است، به حفظ دمای مطلوب ساختمان کمک می‌کند.

مختاری یادآورشد: شهرداری مشهد به منظور بهبود کیفیت هوای شهر و کاهش آلودگی های ناشی از تردد خودروها و توسعه کیفیت چشم اندازهای شهری، لزوم استفاده از فناوری باغ بام را به عنوان یک راهکار ضروری در برنامه خود قرار داده است .

وی افزود: در راستای فرهنگ سازی و تشویق شهروندان به احداث باغ بام در ساختمان های در حال ساخت، سازمان پارکها و فضای سبز علاوه بر تدوین لوایح تشویقی اقدام به آماده سازی بستر و رفع موانع در شهرسازی مناطق و همچنین آموزش پیمانکاران مجری باغ بام نمود تا پرداخت مشوق به شهروندانی که مطابق ضوابط اقدام به احداث باغ بام نموده اند، تسهیل گردد .

وی ادامه داد: در این راستا آموزش شرکت های مجری باغ بام توسط سازمان پارکها و فضای سبز مشهد انجام و امسال ششمین دوره مذکوردردی ماه به مدت ۲ هفته در محل مرکز مشاوره و امداد گل و گیاه بوستان نیلوفر آبی برگزار گردید

مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد یادآورشد: این دوره ها شامل ۱۰ ساعت دوره مقدماتی و ۱۴ ساعت دوره پیشرفته است. سرفصل های این دوره ها شامل : نحوه اجرای لایه های باغ بام ، ترکیب خاک و گونه های گیاهی مناسب باغ بام ها ، شرایط و ضوابط دریافت مشوق و معرفی مصوبه شورای شهر مشهد و ….. است.

شایان ذکر است: اختصاص مبلغ ۸۳۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع باغچه ایجاد شده روی بام و دریافت مجوز احداث آلاچیق ۱۲ متر مربعی و ایجاد گلخانه با سازه سبک حداکثر ۲۵ متر مربع روی بام از مشوق های شهرداری مشهد در احداث باغ بام برای شهروندان شهر بهشت می باشد .

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن