اسلاید شوزندگی

اخبار منفی و تهدید سلامت روان

کد خبر : 56846

اخبار منفی می‌توانند به شکل افزایش اضطراب،افسردگی و واکنش های استرسی حاد بر سلامت روان ما تاثیر بگذارند در حالی که امروزه به سختی می‌توان از پیگیری اخبار روزانه اجتناب کرد!

فرزانه پیرو احمدی- کارشناس ارشد مشاوره خانواده

صبح مشهد– در این روزهای بیم و امید و خبرساز ایران و جهان، خبرهایی از مشکلات اقتصادی ،تحریم ، سیل ،زلزله، جنگ و ده ها رویداد مهم و غیر مهم دیگر زندگی ما را احاطه کرده اند، دیدن چهره های غمگین ماحصل دیدن و شنیدن اخبار چیز عجیبی نیست .شنیدن اخبار یکی را نگران رونق کارش می‌کند و دیگری را به فکر نجات جان..

به این فکر کرده اید که اخبار بد با روان شما و خانواده تان چه میکند؟

این مسائل می‌توانند به طور مستقیم بر خلق و خوی ما تاثیر گذار باشند و خلق و خوی ما نیز بر نحوه تفکر و رفتار ما تاثیر دارد .

همچنین اخبار بد بر سلامت روان تاثیر بسزایی دارند از قبیل ترس ،خشم ،اضطراب ،افسردگی ؛ و..

حال برای کنترل اثرات روانی اخبار بد بر خانواده و همچنین خودمان چه باید کرد؟

۱-تنها تعداد محدودی از منابع خبری را دنبال کنید.

۲-زمانی که از اخبار اطلاع پیدا کردید برنامه روزانه خود را دنبال کنید

۳-اگر در فضای مجازی افرادی مدام برای شما اخبار ارسال می‌کنند یا پست ناراحت کننده می‌فرستند ،پست های آنها را نادیده بگیرید و دنبال نکنید .

۴-اگر دیدن اخبار شما را دچار اضطراب و افسردگی می‌کند آنها را از طریق دوستان یا یکی از اعضای خانواده دنبال کنید .

۵-قبل از خواب اخبار را دنبال نکنید .

به دنبال اخبار خوب باشید :

با وجود اینکه به نظر میرسه عموما آن چه در اخبار منتشر می‌شود منفی است، رسانه هایی وجود دارند که خبرهای مثبت و نشاط آوری هم منتشر می‌کنند. لذا در این زمینه چند توصیه لازم پیشنهاد می شود

۱-در شبکه مجازی نیز خبرهای خوب را دنبال کنید .

۲-با دوستانتان و یا خانواده گروه هایی تشکیل دهید که خبرهای مثبت را منتشر کنید

۳-خود را مشغول یک فعالیت نشاط آور کنید .

۴-پیاده روی کنید ،مدیتیشن کنید .کاری انجام دهید که ذهنتان را از اخبار بد دور کند.

۵-همچنین اگر به خواندن اخبار اعتیاد دارید،برای کنترل اثرات روانی اخبار بد به دنبال ایجاد عادات بهتر باشید.

۶-عادتی را در خود توسعه دهید که به آن علاقه دارید ..مانند:ورزش کردن ،گوش کردن به موسیقی ،رقصیدن،مدیتیشن و ….که از این طریق تکنیک‌های آرام سازی ذهن و روان را یاد میگیرید ؛

۷- که زمانی یک خبر وحشتناک و شوکه کننده شنیدید از تمرین تنفسی و آرامش عضلات میتوانید استفاده کنید.

۸-همه این‌ها حواس پرتی های سالمی هستند که شما را در لحظه نگه می‌دارند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن