اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

بارگاه منور رضوی به جشن زادروز باقرالعلوم نشست

کد خبر : 56810

همزمان با سالروز ولادت امام محمدباقر(ع) شهر مشهد غرق در جشن و سرور است، زائران و مجاوران عاشق و شیفتگان خاندان عصمت و طهارت برای عرض تبریک در حرم مطهر رضوی گردهم آمده‌اند.

به گزارش صبح مشهد، همزمان با میلاد امام محمد باقر (ع) رنگ و بوی عیدانه آستان جانان بیش از پیش در نظر دلدادگان شمس‌الشموس(ع) جلوه‌گر شده است.

روز نخست ماه رجب همزمان با ولادت امام محمدباقر (ع) پنجمین امام شیعیان ملقب به باقرالعلوم یا شکافنده دانش است، امام هُمامی که در طول عمر با برکت خویش به منظور مبارزه با مکاتب انحرافی به احیای دین و سنت پیامبر(ص) پرداخت و با ترویج مذهب شیعه به روش علمی، سیره حقیقی مکتب اسلام را زنده نگاه داشت. اشراف و تسلط حضرت بر علوم مختلف سبب شد تا وی را باقرالعلوم بنامند.

همزمان با روز نخست ماه رجب و ولادت پنجمین اختر تابناک آسمان امامت حرم مطهر رضوی به استقبال این ماه پربرکت رفته و با فضا آرایی ویژه رنگ و بویی دیگر به این آستان مقدس بخشیده است.

در این راستا کتیبه های مناسبتی در صحن های مختلف حرم مطهر از جمله صحن پیامبراعظم(ص)، آزادی، انقلاب اسلامی، گوهرشاد، جمهوری اسلامی، غدیر و کوثر نصب شده است. عبارت «یا محمد بن علی ایها الباقر(ع)» از جمله نوشته های این کتیبه ها است.

چایخانه‌های حضرت رضا(ع) در صحن‌های کوثر، غدیر و امام حسن مجتبی(ع) و باغ رضوان نیز با مشارکت مواکب خدمت‌رسان و خادمیاران رضوی با توزیع چای شیرین و دیگر اقلام متبرک پذیرای محبان خاندان عصمت و طهارت(ع) در این آستان مقدس هستند.

یکی از کارشناسان مذهبی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی نیز شب گذشته به مناسبت میلاد امام باقر(ع)گفت: یکی از ویژگی‌های بارز شیعیان از منظر امام محمد باقر(ع) پیروی و تبعیت از ولایت است.

حجت‌الاسلام محمدباقر حیدری کاشانی افزود: نعمت ولایت یکی از بزرگترین نعمات الهی است که شکر آن بر همه واجب است، انسان با نور ولایت به سوی خدا و به سوی همه خوبی‌ها هدایت می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات این امام بزرگوار تربیت شاگرد و فرستادن آنها به عنوان عناصر دین شناس و آگاه به اقصی نقاط بلاد اسلامی بود. این اقدام امام باقر(ع) باعث ایجاد انقلاب فرهنگی و تحول علمی در دنیای اسلام شد، چراکه این اقدام ترویج مکتب تشیع را به دنبال داشت.

این کارشناس مذهبی خاطر نشان کرد: یکی از توصیه‌های امام باقر(ع) به پیروانشان این بود که در برابر نعمت‌های الهی شاکر باشند. انسان شکرگذار مقام و جایگاه بسیار والایی در نزد خداوند دارد و به سبب این عمل در زمره سعادت مندان عالم قرار خواهد گرفت.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − یک =

دکمه بازگشت به بالا
بستن