اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

آیت‌الله علم‌الهدی: حضور مردم در هر عرصه‌ای به شکست دشمن می‌انجامد

کد خبر : 56801

امام جمعه مشهد گفت: حضور مردم در هر عرصه‌ای با شکست دشمن همراه است، گواه این موضوع دوران دفاع مقدس تا فتنه سال ۱۳۸۸ و سایر توطئه‌های دشمن در کشورمان است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های امروز نماز جمعه مشهد در بارگاه منور رضوی با اشاره به توصیه امام علی(ع) به مالک اشتر افزود: بر این اساس، استواری دین و موضوعی که دشمن را به زانو در می‌آورد، حضور مردم است.

وی اظهار کرد: با این حال اگر در موضوع اقتصاد تاکنون به نتیجه ای نرسیده ایم به خاطر حضور نداشتن مردم است و با مردمی شدن اقتصاد، مشکلات کشورمان در این زمینه حل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: دشمن نیز می داند که حضور مردم موجب حل شدن مشکلات است و بر همین اساس در ایجاد ناامیدی از هیچ کوششی فروگذار نیست.

وی ادامه داد: امروز دشمن از سلاح و فناوری هسته‌ای ما نمی‌ترسد، بلکه آنان از حضور مردم ترس دارند و می‌خواهند مردم را از صحنه انقلاب کنار بزنند و با شبهه افکنی بین مردم، القا کنند که نباید با نظام و دین و انقلاب کاری داشته باشند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به لزوم مشارکت گسترده مردم در انتخابات ادامه داد: آحاد مردم علاوه بر اینکه خود نسبت به این تکلیف انقلابی و دینی مسوولیت دارند باید دیگران را نیز نسبت به این امر واجب و حضور در انتخابات توصیه کنند تا این حضور شکست دوباره دشمن را موجب شود.

وی بیان کرد: دشمن سعی دارد تا در فضای مجازی با القای ناکارآمدی نظام و ایجاد شبهه، مردم را ناامید کند و از این رو افرادی که نشر کننده شبهه های آنان هستند، همچون سربازان آمریکایی و اسرائیلی به شمار می‌روند.

حضور در انتخابات به معنای مشارکت مردم در نظام است

امام جمعه مشهد درادامه گفت: حضور در انتخابات یعنی مشارکت و مباشرت مردم در نظام است و این کشور با حضور و مشارکت گسترده، هیچگاه از دشمن شکست نمی‌خورد.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی شرکت در انتخابات را یک تکلیف شرعی دانستند و بر همین اساس اگر کسی در انتخابات شرکت نکند تکلیف شرعی خود را انجام نداده و نسبت به خدا و پیامبر اسلام ( ص) مسوول است.

آیت الله علم الهدی افزود: باید انقلاب برای نسل امروز بازخوانی شود زیرا آنان شرایط گذشته و مسیر پیموده شده تا امروز را به درستی درک نکرده تا متوجه دشمنی استکبار شوند.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به حوادث فلسطین ادامه داد: غزه، معجزه حضور مردم است و امروز آمریکا و استکبار در مقابل این گروه مردمی توان ایستادگی ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: آمریکا با تشکیل ائتلاف ضد یمن طی چند سال گذشته، این کشور را مورد حملات خود قرار داده است، با این حال مردم یمن با نداشتن نان، آب و دارو، مردانه ناوگان کشتیرانی دشمن را به آتش می‌کشند و ترسی از آمریکا و متحدانش ندارند.

وی با اشاره به میلاد حضرت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: تمام ائمه اطهار در عرصه زندگی و در مقام جهاد فی سبیل الله و تشکیل حکومت اسلامی برای نجات مردم از ذلت طاغوتها تلاش کرده اند، امام باقر (ع) در آن دوران با توجه به شرایط جامعه انقلاب فرهنگی را بر حرکت سیاسی ترجیح دادند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مردم وقتی مسیر خود را بدانند، حرکت خود را آغاز می‌کنند، گفت: بر همین اساس امام راحل نیز در خرداد سال ۱۳۴۲ و در سخنرانی مسجد اعظم قم سعی در جهت دهی و معرفت افزایی مردم کرد که این اقدام موجب قیام ۱۵ خرداد شد و این مسیر پر از پیچ و خم تا قیام ۱۹ دی ماه ۱۳۵۶ به اوج خود رسید و در نهایت شاه با وجود همه پشتیبانی های خارجی مجبور به فرار از کشور شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن