پایتخت فرهنگ اسلامی

در سی و یکمین جلسه خدمات سفر مشهد مقدس تاکید شد: 

آمادگی کامل مشهد مقدس برای میزبانی از مسافران و زائران در نوروز ۱۴۰۳  

کد خبر : 56798

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد مقدس از آمادگی کامل مشهد الرضا برای استقبال از زائران نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی، حسین امیرکلالی با اعلام این خبر افزود:

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، مشهد مقدس همانند سالیان گذشته، شاهد حضور خیل عظیم مشتاقان و عاشقان بارگاه رضوی خواهد بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد ادامه داد: قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس به‌صورت مستمر در طی سال و در مناسبت‌های مختلف فعال بوده و در طی این مدت از ابتدای سال تاکنون ۳۱ جلسه با بیش از ۵۰۰ مصوبه در زمینه میزبانی مناسب از زائران و مسافران ورودی داشته است.

کلالی تصریح کرد: همزمانی نوروز امسال با ماه مبارک رمضان و قرارگرفتن تعطیلات نوروزی در ماه مهمانی خدا، برنامه‌ریزی ویژه و خاصی را مطالبه می‌کند و در این زمینه با توجه به ایام تعطیلات پایانی ماه شعبان با اسفند ماه و همچنین برگزاری انتخابات در یازدهم اسفند ماه و ترافیک مناسبت ها در ایام پایانی سال، الزام‌ برنامه‌ریزی خاص را از ماهها قبل ضروری ساخته است.

کلالی گفت: در این راستا ظرفیت‌سازی برای تامین اقامت با توجه به سردی هوا و امکان بارش‌های بهاری در سه بخش اقامتگاه‌های رسمی، موقت و اضطراری و ایجاد سامانه مدیریت یکپارچه اسکان با امکان رصد لحظه‌ای ظرفیت‌های اسکان با قابلیت ارسال پیامک و محل اسکان (لوکیشن) پیش‌بینی شده از طریق تماس با تلفن پنج رقمی ۳۷۰۴۵ از مهم‌ترین اقدامات رفاهی برنامه‌ریزی شده است.

کلالی افزود: هم‌چنین با ایجاد بازارهای اختصاصی توسط شهرداری در پیرامون حرم مطهر رضوی تلاش شده تا کالاها به‌صورت مستقیم و با نرخ مصوب در دسترس زائران قرار گیرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد گفت: در حوزه اقدامات مرتبط با خدمات شهری نیز شهرداری مشهد مقدس با ایجاد پایگاه استقبال زائر خدمات مختلفی در سه بخش خدمات تخصصی، عمومی و فرهنگی ارایه خواهد شد.

دبیر قرارگاه عملیاتی خدمات سفر مشهد مقدس افزود: در حوزه بازرسی و نظارت نیز با ایجاد چهار پایگاه ثابت پیرامون حرم مطهر و استفاده از ۵۰۰ بازرس از ۱۴ دستگاه نظارتی و هم‌چنین بازرسان افتخاری در لحظه و پیرامون حرم مطهر نحوه ارائه خدمات و فروش کالا با نرخ‌های مصوب بررسی و به شکایات احتمالی رسیدگی خواهد شد.

او گفت:هم‌چنین برای تامین بهداشت و سلامت زائران نیز ایستگاه سلامت راه اندازی و ارائه خدمت خواهند داشت .

کلالی افزود: ایجاد پایگاه سیار امداد و نجات و اختصاص تیم‌های خودرویی سیار و استفاده از جوانان داوطلب از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد و نجات خواهد بود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مشهد تصریح کرد: به منظور رفاه حال زائران در ورود و خروج از مشهد الرضا(ع) نیز تامین و افزایش ناوگان هوایی، ریلی و زمینی در دستور کار کمیته حمل نقل خواهد بود و تلاش تمامی دستگاهها براین است تا انشالله در نوروز امسال نیز مشابه ایام قبل زمینه زیارتی آسان، ارزان و با کیفیت برای تمامی زائران و مسافران داخلی و خارجی فراهم شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن