اقتصادی

در بازدیدمیدانی از  یازدهمین نمایشگاه مدیریت شهری مشهد مطرح شد

مشهد ظرفیت انتقال دستاوردهاو تکنولوژی به کشورهای همسایه را دارد

کد خبر : 56468

این روزها شاهد برگزاری یازدهمین نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری تجهیزات پارکی مبلمان شهری یازدهمین نمایشگاه تخصصی حمل و نقل و ترافیک شهربودیم .

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری نمایشگاه تخصصی مدیریت شهری نمایشگاهی که شامل تجهیزات تجهیزات ترافیکی، مبلمان شهری ،نورپردازی و المان  شهری، ماشین آلات راهداری ،چمن مصنوعی، ماشین آلات بازیافت آسفالت ،خودروی برقی وتجهیزات پارکی بود. اگر اهداف این نمایشگاه را آشنایی با آخرین دستاوردها و ظرفیت‌های این بخش ،یافتن بازارهای جدید، برقراری ارتباط مناسب میان تولید کنندگان و مصرف کنندگان ، توسعه صادرات دانست . حضور بخش خصوص و داشت و بازدید شهرداران و معاونین شهرهای کراچی ،مزارشریف، نجف ،حل سماوه ،المثنی، هرات ،کابل وبیشکک  را برای ارتباط و انتقال دانش زمینه صادرات به فال نیک گرفت . به سراغ تعدادی شرکت کنندگان رفتیم تا نظر ان ها ا در خصوص برگزاری این گونه نمایشگاه ها جویا شویم.

فرصت معرفی و اشتغالزایی برای کم توانان 

مدیریت مجموعه تولیدی هنری جام تندیس که از سال ۸۰  این مجموعه ایجادشده است ، می گوید:  دارای سه شعبه در مشهد و یک شعبه در چالوس هستیم و تمامی مبلمان شهری بتنی، فضای سبز با شهرداری‌ها ، میادین بازارها ، پاساژها، بیمارستان‌ها وفضاهایی که نیاز به فضاسازی داشته باشد را انجام می دهیم و همچنین مجری المان‌ها ،آبشار، آبنما، باربیکیوو آلاچیق هستیم‌.  حسین غلامی، با اشاره به آن که به صورت مستقیم برای  ۴۰ نفر و غیر مستقیم  نیز۱۵ نفر بااین مجموعه مشغول به کار هستند، بیان داشت : تعدادی از همکاران ما دارای کم توانی و معلولیت هستندو خوشحالیم که برای آن ها فضای کار مهیا شده است.

این مدیریت مجموعه تولیدی هنری در خصوص  تهیه مواد اولیه این مجموعه بیان داشت : اکثر مواد اولیه ما داخلیست که شامل شن، سیمان، میلگرد، مصالح ساختمانی و … است و خوشبختانه مشکلی برای تامین مواد اولیه نداریم اما یک سری از مواد قالب‌گیری برخی مواقع  به آن نیاز داریم .مانند  رزین‌ها و سیلیکون‌ها  که هزینه‌های آن ها به شدت افزایش یافته است وسبب افزایش قیمت تولیدات مامی شود.

غلامی یادآور می شود: متاسفانه افزایش نرخ ارز بر روی همه مسائل تاثیرگذار است .زیراکه زمانی که با افزایش نرخ ارز مواجه باشیم طبیعتاً امکان فروش دربازار محدود می شود. زیرا با بازاری که دچار رکود است، مواجه می‌شویم و  قدرت خرید مردم نیز کاهش می‌یابد. امروزه

وی در خصوص ورد دانش بنیان به حوزه  تولید و صنعت نیزگفت: بحث دانش بنیان‌ها روی همه کارها تاثیرگذار است برای مثال در حرفه ما از طرف دانش بنیان ودر بحث مصالح به خصوص بتن بسیار تاثیرگذار بوده است.ایجاد و تعداد تنوع و استحکام آن بیشتر شده است و این اتفاق با افزودنی‌های خاصی که از طریق دانش بنیان انجام شده این اتفاق افتاده است.

وی تصریح می کند:  با پیشرفت تکنولوژی این مهم میسر شده است و در مجموعه ما در بحث کارمان از تکنولوژی و دانش بنیان بهره می‌بریم چون سبب افزایش کیفیت کارهایمان می‌شود.

وی در خصوص برگزاری نمایشگاه های تخصصی نیز اظهار می دارد: نمایشگاه فضای مناسبی برای تبادل ارتباطات است و به اعتقاد من حضور درآن سبب معرفی محصولات و ارتقاء کارمان می شود.

رفع تعهد ارزی و مشکلات تولید کنندگان 

مدیر فنی و مدیر مناطق شمالشرق کشور شرکت تولیدی کرمان موکت و آسیا چمن نیز که هر ساله در نمایشگاه‌ها شرکت دارد، می گوید: در نمایشگاه های مختلف ومرتبط حضور داریم.

علیرضا عباسی می افزاید : بخصوص در نمایشگاه‌های مرتبط با ورزش و همچنین خدمات شهری در مشهد سعی می کنیم به ارائه محصولات مان بپردازیم. به اعتقاد من مشهد قطبی برای کارهای ماست.

وی با اشاره به آنکه  دفتر مرکزی در تهران و کارخانه نیز کرمان است، فضای نمایشگاه را فضای خوبی ارزیابی و اظهار می کند: امسال تعداد شرکت کنندگان و غرفه‌ها  نسبت به سال‌های گذشته کمتر است.  مامشتری خودمان را داریم و بیشترین همکاری ما با شهرداری‌ها، اداره کل ورزش جوانان و فضای سبز است. به اعتقاد من در نمایشگاه حدود ۳۰ درصد می‌تواند در معرفی کارها موثر باشد .چون در نمایشگاه افراد خاصی حضور دارند و این مراجعه جوابگوی برگزارکنندگان نیست. امیدوارم شاهد برگزاری نمایشگاه‌ها  با فاصله باشیم.

عباسی تاکید می کند: به اعتقاد من اگردستگاه‌های دولتی با هم هماهنگ باشند، می توان شاهد اتفاقات خوبی در دعوت  مهمان‌های کشورهای دیگر و خریداران مرتبط بیشتری در نمایشگاه ها باشیم.

مدیر فنی این شرکت تصریح می کند:خوشبختانه  زمینه صادرات نیز با کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه چون افغانستان، عراق، پاکستان، ازبکستان، دبی کویت ، تاجیکستان و…  برای ما وجوددارد اما متاسفانه نوسانات نرخ ارز سبب ایجادمشکلات زیادی در بحث تولید برای تولید کنندگان می شود.

وی خاطر نشان می سازد:  مشکلات همه تولید کنندگان بحث رفع تعهد ارزی است. از طرفی  طی دو  الی سه سال  اخیر با مشکلات دیگری مواجه ایم. اگرچه مواد اولیه ما تولیدداخلی است امامجبوریم با بازارهای جهانی کار کنیم  زیرا در غیر این صورت بازارمان بسته می‌شود و به همین دلیل خیلی از مواد اولیه مان را باید  ازخارج  ایران تهیه شود

مواد اولیه مان شامل چسب، مواد پشت چمن  ،نخ چمن  و… است و به دلیل آنکه ما نمایندگی رسمی یکی از شرکت‌های هلند هستیم و نمایندگی مان را باطل نکنند، مجبوریم از آن ها  نخ را خریداری نماییم.

عباسی توضیح می دهد:  آن ها پول را کامل به صورت نقد از ما دریافت  می کنند وگاهی تا زمانی که مواد اولیه وارد کشور می شود ما با تغییر نرخ ارز تغییرمواجه می شویم و متضرر می‌شویم.

وی خاطر نشان می سازد: به صورت مستقیم ۳۷۰ نفر با ما مشغول به کار  هستند و همچنین به صورت غیر مستقیم بیش از ۷۰۰ نفر با ما همکاری می‌کنند.

نمایشگاه فرصت تبادل 

مدیر عامل صنایع روشنایی نورتابان یکی دیگر از شرکت کنندگان در نمایشگاه است.

مصطفی رحیمی درخصوص محصولات تولیدی این شرکت می گوید : محصولات ما شامل پایه چراغ‌های خیابانی، پارکی و مبلمان شهری ، علت حضورمان در نمایشگاه دیده شدن محصولاتمان است.

وی می افزاید: حدود ۱۰ سالیست که مشغول به کار هستیم و بیشتر مشتری‌های ما شرکت‌های دولتی شامل شهرداری‌ها ،ارگان‌های دولتی ،شرکت‌ها برق و نفت کل کشورهستند.

این تولید کننده با اشاره به آن که بطور مستقیم ۴۰ نفر و غیر مستقیم حدود ۳۰ نفر با این مجموعه همکاری دارند، بیان می دارد:خوشبختانه مواد اولیه ما داخلیست و مشکلی برای تهیه آن نداریم .موادما شامل انواع فولادها ، ورق‌هااست که در کشور تولید می‌شود و بطور قطع ما هم مانند همه تولید کنندگان با نوسان ارز دچار مشکلات زیادی خواهیم شد. افزایش قیمت ارز افزایش قیمت مواد اولیه ما را نیز در ب دارد.

رحیمی تاکید می کند: برای مثال وقتی در یک مناقصه پروژه را بدست می آوردیم از زمانی بخواهیم قرارداد را ببندیم حدود دو هفته پروسه این کار بطول می‌انجامد واگر در همین پروسه زمانی  ارز افزایش نرخ داشته باشد قیمت مواد اولیه ما نیز افزایش پیدا می کند و متضرر می‌شویم.

مدیر این شرکت با بیان آنکه متاسفانه درحال حاضر در صنعت و تولیدات هیچگونه اطمینان خاطر برای کار وجود ندارد، اظهار می دارد: هیچ برنامه ریزی نمی توان داشت که طبق آن محاسبه کنیم و با یک سود مشخص بتوانیم برنامه‌ریزی طولانی مدت داشته باشیم .

وی درخصوص برگزاری نمایشگاه های تخصصی بیان می دارد: نمایشگاه فرصت ارائه محصولات جدید ، تبادل و امکان افزایش مراودات است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + 15 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن