زندگی

خانمم نابارور است و می‌گوید دوباره ازدواج کنم

کد خبر : 56463

مخاطب گرامی، آمار نسبتا بالایی از زوج‌های ایرانی با مشکل ناباروری روبه‌رو هستند و این مسئله مشکل شایعی است که اغلب زن‌وشوهرها با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند.

نویسنده: بنفشه دولت‌آبادی | ‌ مشاور خانواده

صبح مشهد-خوشبختانه در کشور ما با پیشرفت علم پزشکی، موفقیت‌های زیادی در درمان این مشکل رخ داده است. اما درباره پیشنهاد خانم‌تان، چند نکته را باید مد نظر قرار دهید.

تا چه حد برای درمان اقدام کردید؟

در متن پیامک‌تان مشخص نکرده‌اید تا چه حد برای درمان اقدام کرده‌اید. این مسئله بسیار مهمی است و قبل از هر چیز، باید بدانیم که شما همه راه‌های ممکن برای حل شکل ناباروری را بررسی کرده‌اید و به نتیجه رسیدید یا خیر. به‌جرئت می‌توان گفت در چند سال اخیر پدیده‌ای به نام ناباروری به شکل سابق در ایران وجود ندارد و راهکارهای زیادی برای درمان این مشکل هست.

تصمیم عجولانه و احساسی نگیرید

ظاهرا علاقه بسیار شدیدی به داشتن فرزند دارید که همسرتان هم تا حدودی با پیشنهاد شما هم‌رای شده است. با فرض این‌که تنها دلیل شما برای ازدواج مجدد، داشتن فرزند باشد، این سوال مطرح است که آیا ازدواج مجدد مشکلات و آسیب‌های جدی برای شما ایجاد نخواهد کرد؟ بدون شک آسیب‌های روانی این مسئله قابل تامل است پس عجولانه و احساسی تصمیم نگیرید. این را مطمئن باشید که رسیدن به احساس رضایت از زندگی‌ مشترک فقط و فقط با داشتن فرزند کامل نمی شود. همین که به گفته خودتان یکدیگر را بسیار دوست دارید و تاکنون به هم وفادار بوده‌اید، خود می‌تواند تا حد زیادی تامین کننده آرامش شما باشد.

از حمایت عاطفی همسرتان غافل نشوید

این‌که همسرتان چرا و چگونه به ازدواج‌ مجدد شما رضایت داده، جای بحث و تامل دارد. شاید عذاب وجدان و حرف‌های اطرافیان باعث گرفتن این تصمیم در ایشان شده و قطعا رضایت ایشان بی‌شک به خاطر علاقه‌ای است که به شما دارد. با این حال، به‌نظر می‌رسد هر دوی‌تان از این شرایط کلافه و نگران هستید و شک نکنید تصمیمی که گرفتید مبنی بر زندگی با یک زن دیگر، برای هر دوی شما دشوار خواهد بود. پس به خاطر علاقه‌ای که اشاره کردید و بین شما وجود دارد، درباره این تصمیم تجدید نظر کنید و همراه با همسرتان فقط برای درمان این مشکل گام بردارید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن