زندگی

متاهلم و یکهویی وسط یک رابطه اشتباه افتادم

کد خبر : 56451

وقتی فردی متوجه خیانت همسرش می‌شود ، ممکن است احساس نداشتن کفایت را تجربه کند و ممکن است این موضوع تداعی یک شکست سنگین را در ذهن این فرد به‌دنبال داشته باشد.

نویسنده: دکتر حسین محرابی | ‌ روان‌شناس

صبح مشهد- وقتی یک مرد احساس کند که همسرش فرد دیگری را به او ترجیح داده، طبیعتا حال خوبی نخواهد داشت. از دست دادن انحصار عاطفی با همسر، احساس به سرقت رفتن عواطف توسط طرف‌مقابل، سوگواری برای از دست دادن اعتماد از دست رفته، احساس ورشکستگی عاطفی، سوگواری برای عمر و زمان و انرژی از دست رفته در این زندگی همگی از جمله عواطف ناخوشایندی هستند که توسط مردان بعد از آگاهی از خیانت همسرشان تجربه می‌شود.

آن چه از همه مهم تر است تجربه خشم انفجاری و لطمه خوردن به غرور مردانه آنان است که زمینه را برای تصمیم‌گیری بهتر چه تصمیم‌گیری برای بازسازی و چه تصمیم برای ترک رابطه سخت‌تر می‌کند. به طور معمول در همه فقدان‌ها، افراد دچار این حالت می‌شوند و این موضوع برای شوهر شما یک فقدان عاطفی محسوب می‌شود.

همان طور که اشاره کردید، شوهر شما در مرحله شوک و انکار قرار دارد و گذر از این مراحل نیاز به زمان بیشتری دارد تا بتواند با واقعیت کنار آمده و تصمیم درستی بگیرد. اگر می‌خواهید به خودتان و همسرتان کمک کنید، بهتر است چند توصیه را مدنظر داشته باشید.

موضوع را به دیگران نگویید

از صحبت کردن درباره این موضوع با دوستان، اقوام و افراد غیرمتخصص پرهیز کنید چون نه تنها کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند بلکه با اظهارنظرهای غیرکارشناسی و احساسی، آن را بدتر خواهند کرد. همچنین باتوجه به این که درمان خیانت‌دیدگی یک فرایند تخصصی است، توصیه می‌کنم به‌همراه شوهرتان از یک متخصص روان‎شناسی و مشاوره کمک بگیرید.

به‌دنبال فراموشی سریع این ماجرا نباشید

شوهرتان برای کنار آمدن با این موضوع نیاز به زمان مناسب برای غلبه بر احساسات و هیجانات خود دارد. بنابراین شما ضمن درک این حال وی باید شرایطی را فراهم کنید که او بتواند با خودش کنار بیاید و هیچ‌وقت او را برای بازگشت به زندگی عادی تحت فشار قرار ندهید چون هرچقدر برای تصمیم گیری تحت فشار بیشتری قرار گیرد، ریسک آن بالاتر خواهد بود.

به‌دنبال معرفی مقصر نباشید

همان‌طور که خودتان در پیامک‌تان اشاره کردید و به شوهرتان گفته‌اید، در اشتباه بودن اقدام شما هیچ تردیدی وجود ندارد ولی در شرایط فعلی معرفی یک نفر به عنوان مقصر هیچ کمکی به حل مشکل نمی‌کند. اگر در گذشته انتظارات برآورده نشده‌ای از همسرتان داشته‌اید، شایسته است بعد از بهبود وضعیت روحی شوهرتان درباره آن صحبت کنید؛ زیرا اگر در حال حاضر و قبل از بهبود وضعیت روانی همسرتان بخواهید راجع به قصور وی در زندگی و احتمالا تبرئه خودتان حرف بزنید، ممکن است باعث رنجش و عصبانیت بیشتر او شود.

گفتن اشتباه کردم، کافی نیست

این که به شوهرتان گفته‌اید که اشتباه کردید و تکرار نخواهد شد کفایت نمی‌کند زیرا شما باید سعی کنید در عمل پشیمانی خودتان را به وی ثابت کنید و برای بازسازی اعتماد از دست رفته، همه تلاش خود را بکنید.

منبع: زندگی سلام

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن