شهریورزشی

عضو شورای شهر و رییس هیات دوچرخه سواری خراسان رضوی در نخستین همایش انجمن صنعت استان مطرح کرد:

انجمن صنعت ورزش پایه گذار انسجام توسعه ورزش در استان/ مجموعه ورزشی ۶ هکتاری در مشهد احداث میشود

کد خبر : 56264

عضو شورای شهر مشهد در همایش انجمن صنعت ورزش خراسان رضوی که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد از احداث بزرگترین مجموعه ورزشی با مساحت ۶هکتار در مشهد خبر داد و گفت: این مجموعه با اعتبار بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان برای فعالیت ۵۰ رشته ورزشی  پیش بینی شده است.

به گزارش صبح مشهد، مجید طهوریان عسکری افزود:در این مجموعه پیش بینی سالن های مجهز والیبال؛ هندبال؛تنیس روی میز؛بسکتبال؛ زمین چمن مصنوعی؛استخر؛ پیست دوچرخه سواری و سالن های اختصاصی بدن سازی ویژه آقایان و بانوان شده است.

این مجموعه با هدف بستری برای توسعه و تقویت زیر ساخت های ورزشی با همت اعضای شورای شهر مشهد در جهت ساماندهی مجموعه ها و فضاهای ورزشی بر حسب مسئولیت های اجتماعی و ایجاد محیطی پرنشاط و شاداب  در شهر مقدس مشهد احداث می‌شود.

وی یاد آور شد: آینده روشنی برای باشگاه های ورزشی در راستای توسعه زیر ساخت های ورزشی پیش بینی می کنم و انجمن صنعت ورزش خراسان رضوی نشان داد که حلقه گمشده انسجام بخشی صنعت و ورزش است که معتقدم دستگاه های مرتبط با ورزش باید از این فرصت به خوبی بهره ببرند.

وی بااشاره به این که آموزش و پرورش و دانشگاه خانه استعداد یابی و پرورش استعدادهای ورزشی هستند یاد آور شد: با هماهنگی این مراکز در جهت تقویت و توسعه استعدادهای ورزش قهرمانی باید حرکت کرد تا زمینه و چرخ رو به رشد و شکوفایی ورزش در استان به حرکت در آید.

طهوریان عسکری اضافه کرد: در آمار اعتبارات فرهنگی شورای شهر ۵۰۰میلیارد تومان در گذشته بود که طی دو سال این مبلغ به ۲هزار میلیارد افزایش پیدا کرد .

وی اضافه کرد: بر اساس آمارها بودجه و اعتبار تخصیص یافته وزارت ورزش برای توسعه زیر ساخت ها و احداث اماکن ورزشی  به اداره کل ورزش و جوانان ۱۰۰میلیارد تومان  است این در حالی است که شورای شهر برای تقویت زیر ساخت ها و اماکن ورزشی اعتباری ۸ برابری یعنی  ۸هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده است که این موضوع را باید به فال نیک گرفت و از آنجا که انجمن صنعت ورزش در جهت توسعه ورزش استان گام برداشته است باید  از حامیان صنعتی  به خوبی حمایت کرد.

طهوریان عسکری، عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این که صنعت نوید بخش روزهای خوب در ورزش است اظهار داشت: ورزش، شهروند، صنعت.  تعامل حوزه ورزش و صنعت می‌تواند نویدبخش روزهای خوب آینده برای ورزش شهر باشد.وقتی نخ‌های یک لباس ورزشی می‌تواند در موفقیت یک ورزش اثرگذار باشد.

قطعا موضوعات متنوع دیگری وجود دارد که می‌تواند ورزشکار را در مسیر موفقیت قرار دهد.به عنوان مثال در رشته دوچرخه‌سواری، بعضا دوچرخه‌سواران ما ورزشکاران ماهری هستند اما در مسابقات بین‌المللی به خاطر تجهیزات بهتری که رکابزنان کشورهای دیگر دارند، مدال‌های کمتری می‌گیرند.

اگر با دوچرخه‌های یکسان با هم رقابت کنند با اختلاف زیاد، رکابزن ایرانی می‌تواند برنده باشد، وی در این همایش از عقد تفاهم هیات دوچرخه سواری استان با اپیلیکشن باد صبا به عنوان «نذر دوچرخه » برای مناطق روستایی خبر داد و گفت: با هماهنگی انجمن صنعت ورزش استان  و هیات بازی های بومی و محلی بناست مسابقات دوچرخه سواری روستا را برگزار کنیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن