استانی

اقدامات آبفا برای رفع تنش از شهرها و روستاهای شهرستان گناباد

کد خبر : 56118

مدیر امور آب و فاضلاب گناباد از اصلاح چهار کیلومتر خط انتقال این شهر خبر داد و گفت : قرار داد اصلاح و نوسازی هفت کیلومتر دیگر از مسیر پر اتفاق این خط ۱۲۰ کیلومتری با پیمانکار منعقد شده است.

به گزارش صبح مشهد، “مجید اکرادی” در گفتگو با خبرنگاران مبلغ قرارداد را ۳۷۰ میلیارد ریال اعلام و پیش بینی کرد این رقم به ۱۰ کیلومتر افزایش داده شود.

وی از خط انتقال آب شهر گناباد به عنوان طولانی ترین در سطح شهرستان های خراسان رضوی نام برد که ۱۰۵ لیتر برثانیه معادل ۷۵درصد توان تولید آب امور را شامل می شود.

وی ۹۵٫۸ درصد اتفاقات خط انتقال آب شهرگناباد را مربوط به همین ۱۰ کیلومتر دانست و اظهارداشت : از ۲۴ اتفاق گزارش شده در سال جاری بر روی این خط ، ۲۳ مورد در محدوده ای رخ داده که نیازمند نوسازی است.

وی همچنین با اشاره به مطالعات در دست اجرای شیرین سازی آب گناباد خاطر نشان کرد: با اجرای طرح یاد شده ظرف دو سال آینده ، کیفیت آب این شهر تا ۱۰ سال تضمین می شود.

وی شناورسازی الکتروپمپ ایستگاه های بیمرغ ، گیسور و خیبری ، نصب شیرهای کنترل فشار در حوضچه های فشار شکن با ۹ میلیارد ریال اعتبار ، اجرای خط انتقال آب ۱۰ روستای اقماری شهر گناباد با ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار ، لوله گذاری گالری چاه حفر شده شهر بیدخت با ۹۰ درصد پیشرفت و پیش بینی توان تولید آن به ۱۰ لیتر برثانیه بعد از ایجاد گالری ، لوله گذاری و برق رسانی به سه حلقه چاه حفر شده در شهر گناباد با توان تولید ۳۵ لیتر برثانیه پس ازاجرای گالری ، خرید تجهیزات مورد نیاز چاه حفاری شده روستای رهن ، اجاره آب قنات از اداره اوقاف و ۱۲ حلقه چاه برای تامین آب شهرهای گناباد و روشناوند به مبلغ ۹ میلیارد ریال و احداث مخزن هزار متر مکعبی شهر روشناوند و پروژه نصب لوله های ورودی و خروجی آن را از جمله اقدامات انجام شده و یا در حال اجرای آبفا گناباد در سال جاری برشمرد.

به گفته “اکرادی” مشکل آب شرب مجتمع شهید کامیاب شهرستان گناباد هم با ۱۸ روستا و ۱۸ هزار نفرجمعیت بومی و شناور پس از ۱۰ سال و صرف ۸۰ میلیارد ریال اعتبارظرف ۴۸ ساعت برطرف شد.

وی افزود: مجتمع فجر بخش کاخک نیز با یک اقدام ابتکاری رفع و برای اولین بار سطح مخزن مجتمع از سه متر پایین نیامد و همزمان قنات کبوترکوه بعد از ۱۰ سال لایروبی و با اتمام عملیات شستشوی ۱۰۰متر لوله خروجی ، این روستا از لیست روستاهای آبرسان سیار خارج خواهد شد.

“اکرادی” همچنین خاطر نشان کرد: خط انتقال آب واحدهای مسکن ملی سایت زعفرانیه گناباد اجرا و ۳٫۵ کیلومتر سایت شهر کاخک نیز کلنگ زنی و آغاز شد.

مدیر آب و فاضلاب گناباد با اشاره به خدمت رسانی این امور به ۴ شهر و ۷۵ روستا با ۸۷هزارو ۵۰۰ نفر جمعیت ، الگوی مصرف آب برای هر مشترک را ۱۵ متر مکعب در ماه اعلام کرد.

وی گناباد را شهرستانی با اقلیم خشک و نیمه خشک توصیف کرد و گفت: ۴۵ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت نمی کنند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − ده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن