اسلاید شودانش و فناوری

ساخت شهرک علم و فناوری عالم آل محمد(ص) خراسان رضوی در مرحله مطالعات است

کد خبر : 56099

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: ایجاد شهرک علم و فناوری عالم آل محمد(ص) در قالب چند پارک به‌صورت متمرکز در مرحله مطالعات قرار دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، احسان یوسفی روز شنبه در حاشیه بازدید از بیست و چهارمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در مشهد افزود: ایجاد این مرکز، دستاورد کم‌نظیری برای مرکز توسعه صنایع شرق کشور و به محوریت مشهدالرضا(ع) به شمار می‌رود و بر این اساس، اکنون این ضرورت بیش از گذشته احساس می‌شود که پارک علم و فناوری از نظر کمی و کیفی مورد حمایت قرار گیرد.

وی ادامه داد: مذاکراتی برای تأمین اعتبار مورد نیاز و گسترش فضای فعالیت در پارک علم و فناوری خراسان در حال انجام است.

کلنگ احداث شهرک علم و نوآوری عالم آل محمد(ص) را سال ۱۳۹۷ تولیت وقت آستان قدس رضوی در منطقه سیدی مشهد با مساحت ۵۰۰ هکتار به زمین زد اما تاکنون احداث آن با چالش هایی همراه بوده است.

معاون استاندار خراسان رضوی همچنین در خصوص بیست و چهارمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری که روز پنجشنبه در مشهد افتتاح شد اظهار کرد: ۵۴۰ شرکت دانش‌ بنیان در خراسان رضوی، ظرفیت کم‌نظیری برای فعالیت و افزایش تولید به وجود آورده اند.

یوسفی افزود:اگر زیرساخت مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان‌ استان فراهم شود، شاهد پیشتازی و تحول اقتصاد فناورانه کشور در استان خراسان رضوی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: یکی از مزیت‌های بزرگ نمایشگاه امسال، ایجاد همگرایی میان شرکت‌های دانش‌ بنیان و ارتباط مستقیم میان صاحبان ایده با بازار است.

او اظهار کرد:در این رویداد نمایشگاهی، مشتریان می‌توانند به‌راحتی محصولات فناورانه را بررسی و تهیه کنند یا حتی فراتر از این، چالش خود را به نخبگان ارائه کنند تا راهکار خلاقانه برای آن اندیشیده و طراحی شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن