اقتصادی

بازرس اتحادیه طلا،جواهر و نقره مشهد عنوان کرد:

مشهد بضاعت ایجاد پایگاه تولید طلا و صادرات را دارد

کد خبر : 56088

بازرس اتحادیه طلا،جواهرو نقره مشهد گفت: مشهد شهر تولید است ودر حال ایجاد پایگاهی هستیم که صادرات نیز داشته باشیم . از این رو نباید فقط وارد کننده باشیم‌ بلکه باید به صادرات جدی به کشورهای همسایه بیندیشیم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، فیروزه، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته
مشهد، سعید نخ فروش افزود: مشهدبواسطه وجود مضجع منور رضوی ،شهر زیارتی وتوریستی است که می توان گفت این کلانشهر ،پتانسیل تولید و ایجاد پایگاه برای صنعت طلا را دارد و ما نباید درحدیک وارد کننده بمانیم و باید به کشورهای همسایه ، حوزه خلیج فارس و ‌همچنین کشورهای اروپایی صادرات داشته باشیم .
وی درخصوص مشکلات برسر راه این صنف اظهار داشت : متاسفانه مشکلاتی که بیشتر در این صنف ایجاد می شود، مباحث مالیات برای اعضای صنف است .

همچنین اداره دارایی برای اتحادیه طلا و جواهر دیدگاه خاصی دارد و دستگاه های پزی که نصب شد برای این صنف مشکلات زیادتری ایجادکرد.

بازرس اتحادیه طلا،جواهرو نقره مشهد با اشاره به بحث تبصره ۴ ماده ۱۸ بیان داشت : این تبصره و ماده درحال اضافه شدن است که اگرچه ما قانون گریزنیستیم‌ اما ایرادهایی در آن وجوددارد که باید حل و فصل شود.ما طبق چارچوب ، قوانین را رعایت می کنیم‌ اما مواردی در این بحث است که باید اصلاح شود. مانند قانون ارزش افزوده که ما ده سالی آن را مدام مطرح کردیم که ایراداتی دارد و بعداز مدت ها کار متوجه این ایرادات شدند ،علی رغم آن که بارها آن را اعلام کردیم و بالاخره آن را اصلاح کردند.

نخ فروش تصریح کرد:در بحث تولید که بارها مقام معظم رهبری نیز تاکید بر رونق بخشیدن آن را مطرح کرده اند ، متاسفانه برخی مسائل پیش روی تولید، شبیه چوب لای چرخ تولید گذاشتن است.

وی خاطر نشان ساخت:خوشبختانه هشتمین نمایشگاه طلا و جواهر نسبت به چندین نمایشگاه طلا که در شهرهای دیگر برگزار شده است ، بسیار خوب درحال برگزاری است و امیدوارم که همچنان در روزهای آتی بازهم با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شویم که این حضور سبب دلگرمی ما برای سال های بعد خواهد شد .

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + 18 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن