اسلاید شوپایتخت فرهنگ اسلامی

نذر هشتم سه ساله شد؛

آزادی ۱۲۳۰ زندانی نیازمند با کمک نمازگزاران مساجد در پویش مومنانه «نذر هشتم»

کد خبر : 56009

آئین گرامیداشت سومین سالروز آغاز پویش مسجدی نذر هشتم در خراسان رضوی با حضور مسئولین، خیرین و ائمه جماعت مساجد برگزار شد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان خراسان، آئین گرامیداشت سومین سالروز آغاز پویش مسجدی نذر هشتم در مسجد حضرت ولیعصر(عج) مشهد مقدس با حضور مسئولین، خیرین و ائمه جماعت مساجد متولی اجرای نذر هشتم طی ۳ سال گذشته برگزار شد.

گفتنی است از آغاز اجرای پویش نذر هشتم در سطح استان تا کنون ۱۲۳۰ زندانی نیازمند با کمک خیرین و نمازگزاران مساجد، ستاد دیه و تعامل مراجع قضائی در اعطا ارفاقات قانونی به زندانیان واجد الشرایط، از زندان آزاد شده اند.

همچنین در این مراسم و در سی هفتمین مرحله اجرای طرح نذر هشتم ۹ زندانی نیازمند از زندان مرکزی مشهد و ۲۱ زندانی از زندان شهرستان سبزوار با پرداخت بدهی بالغ بر چهار میلیارد ریال و همچنین بهره مندی از ارفاقات قضائی با بدرقه خدام بارگاه منور رضوی و دریافت هدایای متبرک از آستان مقدس رضوی آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

اسماعیل زادگان مدیر زندان مرکزی مشهد در سخنانی ضمن ارائه گزارش عملکرد طرح نذر هشتم و قدردانی از عوامل کمیته اجرایی این طرح در زندان ها و مساجد گفت: با توجه به اینکه مسجد مکانی برای ایجاد همبستگی اجتماعی و بستری متعالی برای جذب و هدایت ظرفیت های مردمی و کمک های مومنانه نماز گزاران است، باید با ایجاد زنجیره حمایتی مسجد محور ، زندانیانی که به درستی در فرآیند اصلاح و تربیت قرار گرفته اند را از برکات این طرح بهره مند سازیم. وی بر لزوم اجرای کامل پیوست های فرهنگی، تربیتی و حمایتی طرح نذر هشتم برای زندانیان و خانواده آنها حین تحمل حبس و پس از آزادی با استفاده از توانمندی روحانیون و ائمه جماعت مساجد تاکید کرد.

در حاشیه این مراسم از خیرین و خادمین پویش نذر هشتم در زندان ها و مساجد با اهدا لوح تقدیر و هدیه معنوی متبرک رضوی قدردانی شد.

گفتنی است، در پویش مردمی و مسجدی نذر هشتم، هشتم هرماه به نیت امام هشتم حضرت ثامن الحجج (ع) تعداد حداقل ۸ زندانی نیازمند با کمک خیرین و نمازگزاران مساجد از زندان های استان آزاد میشوند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن