اسلاید شواقتصادی

صدور بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بیمه‌ در خراسان رضوی

کد خبر : 55969

رئیس شورای هماهنگی‌ شرکت‌های بیمه خراسان رضوی گفت: ضریب نفوذ بیمه در خراسان رضوی با عدد ۲.۱۹ در مقایسه با عدد کشوری ۱.۹ وضعیت بهتری دارد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از شهرآرانیوز، مهدی شریعتی‌فر در نشست خبری که ظهر امروز، ۶ آذرماه، به بهانه هفته بیمه برگزارشد، تصریح کرد: بیمه به‌عنوان یک صنعت نقشی اساسی در اقتصاد کشور دارد. در همه برهه‌ها بحث بیمه، بانک و بورس در کنارهم اقدامی مؤثر در جریان اقتصادی است.

به گفته رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه خراسان رضوی حدود ۳۸ شرکت بیمه‌ای در کشور فعالیت می‌کنند که این میزان در استان حدود ۲۵ شرکت بیمه‌ای است. اکنون ۶۶ شعبه بیمه در استان فعالیت می‌کنند و تعداد نمایندگان بیمه که در سطح خراسان رضوی فعالیت می‌کنند بیش از ۸۳۵۰ مورد است. در سطح استان ۱۷۳کارگزار بیمه که مجوز رسمی از بیمه مرکزی دارند در این بخش فعالیت می‌کنند.

وی افزود: شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه با هدف وحدت رویه در صنعت بیمه استان تلاش می‌کند که ضریب نفود بیمه را در استان رشد دهد. اگرچه وضعیت مطلوبی در این زمینه نداریم اما برنامه‌ریزی‌های خوبی در این بحث انجام شده و آینده روشنی را برای این صنعت می‌بینیم. در این ضریب باید همه دستگاه‌ها در بحث فرهنگ‌سازی ورود کنند تا به نتیجه خوبی برسیم. یکی از اهداف ما کوشش برای تقویت بازار بیمه استان است.

رئیس شورای هماهنگی‌ شرکت‌های بیمه استان خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه نیاز دارد تعهدی که بیمه‌شده و بیمه‌گذار دارد را خود عمل کند تا سلامت بازار تضمین شود، افزود: در استان ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که برای شناسایی یک بعد آن، صنعت بیمه می‌تواند ورود کند، اما همه امور اقتصادی در جامعه باید کنار هم باشند تا این صنعت رشد کند و جایگاه واقعی و مؤثر خود را پیدا کند.

به گفته وی بیمه باید در زندگی مردم نفوذ کند. در بحث بیمه‌های آتش‌سوزی بر اساس آمار متأسفانه ۹۴درصد واحد‌های مسکونی و ۸۰ درصد واحد‌های اداری بیمه آتش‌سوزی ندارند. ما در واقع باید در زمینه‌ استفاده از بیمه در سازمان‌های مختلف فرهنگ‌سازی کنیم.

به گفته شریعتی‌مقدم ضریب نفوذ بیمه در استان با عدد ۲.۱۹ وضعیت خوبی دارد، این در حالی است که در کشور این عدد ۱.۹ است.

وی با بیان اینکه صنعت بیمه می‌تواند در همه حوزه‌ها ورود کند و نقش مؤثری داشته باشد، تصریح کرد: فقط ۲۵درصد جامعه بیمه تکمیلی دارند که این عدد بسیار ناچیز است و باید روی آن کار شود.

شریعتی‌فر در پاسخ به اینکه میانگین پرداخت خسارت‌ها به چه شکل است، افزود: میانگین پرداخت بیمه زندگی حدود ۱۰ روز است و سایر بیمه‌ها مثل شخص ثالث به نوع اتفاق و روند رسیدگی به پرونده بستگی دارد که باید به طور میانگین ظرف ۲۰ روز پرداخت شود. در خسارت‌ها‌ی دیگر میانگین زمان پرداخت بستگی به نوع اتفاق دارد که باید ظرف ۲۰ روز پرداخت شود.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۰هزارمیلیارد تومان صدور بیمه صورت گرفته است که هشت هزار میلیارد تومان خسارت پرداخت شده است. میزان بیمه های تولیدی در کشور بیش از ۱۲۶ هزارمیلیارد تومان بوده و میزان خسارت پرداختی بیش از ۶۴ هزار میلیارد تومان بوده است.

شریعتی‌فر درباره اقتصاد بیمه در استان خراسان رضوی که زائرپذیر است و ظرفیت خوبی هم دارد، افزود: در این رابطه جلسات متعدد با ارگان‌های مربوطه درخصوص صنعت بیمه در بحث گردشگری و زائران برگزار شده است. در همین راستا دو شرکت بیمه‌ای انتخاب شده که با کمک شعبات آن‌ها در استان بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی درباره موضوع میزان خسارت‌های ساختگی در صنعت بیمه و سهم آن تصریح کرد: بر اساس آمار غیررسمی کشور میزان خسارت ساختگی بیمه چیزی حدود ۲۵ درصد است که در استان هم تقریباً همین عدد است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن