اسلاید شوشهری

تجمع اقتدار با حضور ۳۵ هزار نفر از بسیجیان خراسان رضوی برگزار می‌شود

کد خبر : 55818

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: تجمع اقتدار با حضور ۳۵هزار نفری بسیجیان خراسان رضوی روز جمعه، ۳ آذر ماه برگزار می‌شود که حدود ۱۲هزار نفر از این جمع در مشهد تجمع خواهند داشت.

به گزارش صبح مشهد، در آستانه فرارسیدن هفته بسیج، نشست خبری اعلام برنامه‌های این هفته با حضور فرمانده سپاه امام رضا(ع) و جمعی از فرماندهان ستادی استان خراسان رضوی و تعدادی از نمایندگان رسانه‌های استان خراسان رضوی برگزار شد.

سردار سرتیپ پاسدار سید هاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا(ع) ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و فرارسیدن هفته بسیج، شعار هفته بسیج امسال را «بسیج؛ امید ملت ایران» اعلام کرد و گفت: بسیج مولود امام امت(ره) و انقلاب است و هر سال بیشتر به این واقعیت پی‌می‌بریم که چرا امام(ره) برای برقراری و تثبیت حاکمیت اسلامی، نهاد‌های انقلابی و از جمله بسیج را تأسیس کرد.

وی افزود: ما شاهد کارکرد‌های بسیج در همه عرصه‌هایی که نیاز نظام و انقلاب است، هستیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: در بین سازمان‌های موجود در جهان، بسیج از انعطاف سازمانی منحصر به فردی برخوردار است. بسیج در عرصه‌های مختلف دفاعی و نظامی محور استراتژیک نظام در عرصه داخلی و بین‌المللی بوده است.

وی با اشاره به ضرورت انسجام در مجموعه فعالیت‌های بسیج گفت: به این منظور مجموعه اقدامات بسیج در قالب ۱۱ قرارگاه ساماندهی شده است تا ارزیابی فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی و احصای نقاط قوت و ضعف آن به درستی صورت گیرد. این فعالیت‌ها در قالب سند اعتلای ۱۰ساله بسیج که به تأیید رهبر انقلاب اسلامی رسیده، به رده‌های مختلف بسیج در استان‌ها ابلاغ شده است و قرارگاه‌های استانی هم متناسب با مأموریت‌های کشوری و به اقتضای هر استان فعالیت‌های خود را انجام می‌دهند.

گزارشی از فعالیت‌های بسیج استان در سال گذشته
سردار غیاثی در ادامه سخنان خود، به تشریح اقدامات بسیج استان در مدت یک ساله هفته بسیج در سال گذشته تا هفته بسیج در سال جاری پرداخت و گفت: در عرصه سازندگی و محرومیت‌زدایی ۵هزار و ۸۰۰گروه جهادی ساماندهی و به‌کارگیری شد. ایجاد هزار و ۸۴۰کارگاه اشتغال و اشتغال ۳هزار و ۸۲۴نفر در قالب اعتبارات تبصره۱۶ با مبلغ ۱۷۴میلیارد تومان، اجرای پروژه‌های محرومیت‌زدایی به ارزش تقریبی ۴۰۰میلیارد تومان شامل ۳۸پروژه آب و خاک و کشاورزی، ۲۴پروژه آب‌رسانی، احداث و تکمیل هزار و ۵۸مورد مسکن محرومان، ۶۰پروژه راهسازی، ۱۲۰پروژه مرمت و بهسازی مراکز آموزشی و ارائه ۵۳هزار مورد خدمات بهداشتی و درمانی، کمک به محرومان و تأمین امنیت غذایی به ارزش تقریبی ۵۴میلیارد تومان مشتمل بر ۴۵۰هزار بسته معیشتی، ۲هزار و ۵۸۰مورد جهیزیه و ۵هزار سبد ورزشی و اجرای ۱۲۹ طرح پنل خورشیدی ۵ کیلووات از جمله این برنامه‌ها بود.

وی افزود: در قرارگاه علمی و پژوهشی، حمایت از محصولات فناورانه و تبدیل زنجیره «ایده» به «پدیده» و «پدیده» به «ثروت» در دستورکار قرار گرفت. حمایت ۲۸میلیارد تومانی از محصولات فناورانه شامل پروژه‌های تولید توربین‌های بادی خانگی به ارزش ۱۰میلیاردتومان، تولید محصول کروکال برای عمل‌های لاپاروسکوپی به ارزش ۱۰میلیارد تومان، پروژه تولید پهپاد‌های شناسایی و زراعی به ارزش ۵میلیارد تومان، پروژه تولید بذر ویژه گندم به ارزش ۳میلیارد تومان از جمله این فعالیت‌ها بود. در هر شهرستان یک خانه نخبگان بسیج فعالیت می‌کند و ۱۰مرکز رشد و نوآوری در استان به انجام مأموریت‌های خود در حوزه پژوهشی اشتغال دارند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در ادامه گفت: در قرارگاه امنیتی و دفاعی، ایجاد ۳۰۰گردان امام علی(ع)، بیت‌المقدس، امام حسین(ع)، کوثر و رده‌های پشتیبانی رزمی در دستورکار بود. علاوه بر این ساماندهی ۲۰هزار نیروی بسیجی در ۸شیفت برای حفاظت از حریم حرم مطهر رضوی تا شعاع مطمئنه‌ای در خارج از حرم مطهر و ایجاد ۱۴۵هزار گشت محله‌محور در تعامل با فراجا از جمله این اقدامات بود.

وی افزود: در قرارگاه فضای مجازی دوره‌های سواد رسانه‌ای برای ۸۰۰هزارنفر برگزار شد. ضمن اینکه رونمایی از ۳بازی موبایلی و اجرای فراگیر ۱۲پویش سایبری توسط گردان‌های سایبری بسیج به اجرا درآمد.

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: در قرارگاه تعلیم و تربیت، فعالیت ۱۱هزار و ۲۰۰حلقه صالحین اجرا شد. ضمن اینکه ساماندهی ۲۵هزار نفر در قالب اردو‌های راهیان نور نیز صورت پذیرفت.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت قرارگاه تحقق دولت اسلامی گفت: تدوین کتاب «سند اولویت‌های مسائل استان» توسط هیئت‌های اندیشه‌ورز و کارگروه‌های مجامع بسیج استان در قالب ۶۴مسئله اساسی استان از مهم‌ترین فعالیت‌های این قرارگاه بود.

سردار غیاثی خاطرنشان کرد: از اقدامات قرارگاه فرهنگی اجتماعی می‌توان به ایجاد ۵مرکز مشاوره و رونمایی از تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر کتاب «خاتون و قوماندان» اشاره کرد.

وی افزود: در قالب قرارگاه کرامت ۱۰۰ نقطه آسیب‌پذیر در سطح استان شناسایی شد. در قالب قرارگاه جمعیت نیز هزار و ۸۱۴مورد تسهیلگری در ارائه خدمات به زوج‌های نابارور و تشکیل ۵۵کلینیک مشاوره خانواده و مرکز ازدواج و طلاق صورت پذیرفت.

سردار غیاثی در ادامه به وجود ۶هزار و ۲۰۰ پایگاه مقاومت در سطح استان و برگزاری بیش از ۶هزار برنامه ویژه پایگاه‌های مقاومت اشاره کرد و گفت: انجام ۷عملیات فرهنگی بزرگ در بیش از هزار پایگاه مقاومت که منجر به بیش از ۳۰۰هزار اقدام فرهنگی شده است، در این حوزه صورت گرفت.

وی از تولید ۱۵اثر فاخر رسانه‌ای، اجرای ۹رویداد بزرگ مردمی، برگزاری ۲کنگره ملی شهدا در نیشابور و سبزوار و برگزاری جشنواره رسانه‌ای ابوذر نیز خبر داد و افزود: در حوزه بسیج صنعت نیز احیای ۲۰واحد صنعتی و کمک به رفع موانع تولید از ۳۵۰واحد تولیدی صورت گرفته است.

منبع: شهرآرانیوز

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن