اقتصادی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بیست و سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و صنایع وابسته اعلام کرد: 

برای تولید خودرو ملی با کیفیت از تولید مشترک خراسان بزرگ با کشورهای اطراف شروع کنید

کد خبر : 55743

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت : برای تولید یک خودرو ملی با کیفیت به یک سرمایه‌گذاری قابل توجه ،حداقل بیش از ۱۵ همت نیاز داریم.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ستاد خبری بیست و سومین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو و صنایع وابسته در مشهد ،علی آقا محمدی ضمن اعلام‌این مطلب افزود: من امیدوارم یکی از مگا پروژه‌های کشور که در برنامه هفتم باید به آن توجه شود،موضوع خودرو و تغییرات اساسی آن باشد.

وی تصریح کرد: اگر به همین نمایشگاه نگاه کنیم، نشان می‌دهد که محصولات جدیدی در راه است که درحقیقت تفاوت های مبنایی با مدل قبلی خوددارد مانند ویتارا وهمچنین خودرو های آریا و k125 که وارد بازار خواهد شد .مانند آبشنال کردن ماشین‌ها که الان در طرح کامل خودروسازان قرار گرفته است و به نظر من ظرفیت هایی درحال انجام است که ما را به کیفیت بهتر و مناسب‌ترنزدیک می کند .

آقامحمدی بیان داشت:البته ما باید یک سری از پایه‌ها را تغییر دهیم که آن پایه‌ها سرمایه‌گذاری می طلبد و نباید تصور کنیم که اگر سال ۷۰ سرمایه‌گذاری قابل توجه ای انجام‌شده است، کافیست بلکه باید در صنعت خودرو بروز باشیم وبایستی برای آن باید تدبیر کنیم.

عضو تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت : من امیدوارم یکی از مگا پروژه‌های کشور که در برنامه هفتم باید به آن توجه شود موضوع خودرو و تغییرات اساسی آن باشد به خصوص آنکه برخی از پارادیم ها مثل برقی کردن خودرو، نیاز پایه‌ای دارد که مااز مواد اولیه لیتیوم گرفته تا ساخت باتری وسایر مسائلش را باید تغییر بدهیم وحتما نیاز به سرمایه‌گذاری دارد .

وی ادامه داد: من امیدوارم که این نمایشگاه اولا به محصولات فعلی کمک کند و مقداری آن ها بهبود پیدا کند ونزدیک به ذائقه‌هاشودوهمچنین محصولات باموتورهای متفاوت ، مصرف کم وشتاب خوب تولید شودوهمچنین توانایی قدرت کنترل سرعت در مواقع لازم را بتواند، داشته باشد.

عضو تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: همچنین شیشه ها در حالتی قرار بگیرد که همه وقایع را بشود دید و درحقیفت توجه به جلو و شیشه باشد تا بقیه تعلقاتی که در پایین دیده

می شود.صندلی‌ها حتماً مناسب‌سازی بهتری را می‌خواهد که این اتفاق می‌افتد اما این‌ها کافی نیست. از طرفی با توجه به بالا رفتن سن افراد بخش زیادی از جامعه را فراگرفته است و همچنین تمایلی که جوانان دارند بحث اتوماتیک بودن خودرو بحث مهمی است.

وی همچنین با اشاره به مجموعه حدود ۵۵۰ قطعه ساز که در کشوروجوددارد ، گفت : بخشی از آنها بیشتردر مشهد هستند و برخی از آن ها کسانی هستند که در مملکت صاحب نام و جزو افرادی محسوب می‌شوند که دارای سابقه خوب و محصولات شان نیز کیفی می‌باشد که باید آنها با ۱۶ استانی که محور قطعه سازیمان می‌باشند، تعاملات گسترده‌ای داشته باشندکه ۵ الی ۶ استان بسیار برجسته هستند و مشهد نیزیکی از آنها می‌باشد.

آن ها باید دور هم جمع شوند و این تحول را آغاز کنند و به نظر من باید مشهد طلایه‌دار و شروع کننده این حرکت باشد .

وی بیان کرد: آن چیزی که ما از خصوصی‌سازی صحبت می‌کنیم وقتی محقق می‌شود که آنها دور هم جمع شوند که خراسان بزرگ باید این کار را انجام بدهد ومی تواند با سایر کشورهایی مانند افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان وسایر کشورهای آسیای میانه مجموعه بزرگی را درست کند وبرخی از محصولات تولید خودرو مشترک باشدکه بتوانیم بازارمان را بزرگ کنیم .به اعتقاد من افق مشهد افق روشنی است و امیدوارم حمایت لازم از آن نیز انجام شود.

آقا محمدی همچنین درخصوص ساماندهی بازار خودرو نیز گفت:قدرت خرید ،اساس تعیین کننده‌ای است که برای صنعت خودرو ما مطالعه بازار را داریم که وزارت صمت و دیگر سازمان ها نیز این مطالعه را انجام داده‌اند .کسانی که در این صنعت هستند باید متناسب با قدرت خرید مردم حرکت کنند. ما نمی‌توانیم حرف‌های بزرگی بزنیم که الان امکانش وجود ندارد وممکن است یک سری از افراد بتوانند خودروهای خاصی را داشته باشند آنها تعدادزیادی نیستند اما مردم یک قدرت خریدی دارند که آن قدرت خرید حد و حدودی دارد .

وی ادامه داد: ما برای آن قدرت خرید باید کیفیت را نیز ببینیم باید بگوییم در سطح ۵ ، ۷ یا ۱۰هزار دلار بهترین خودرو را داشته باشیم اما اگر کلی صحبت کنیم ممکن است برای یک خودروی ۵۰ هزار دلاری صحبت کنیم که این برای اکثر افراد جامعه نخواهد بود اما می توانند آن را وارد کنند که این دو بحث است و باید آن را تفکیک کنیم. باید خودرویی دارای قدرت خرید و با استاندارهای لازم تولید شود و اگر پراید حذف می شود بجای آن موتور جایگزین نشود که یک فرد با همسرو فرزندانش و با خطری که مواجه اند برای حمل و نقل از موتور استفاده کنند. بلکه باید خودرو با کیفیتی که بروز و مورد پسند و استاندارداست بجای پراید معرفی شود که مطالعه اش صورت گرفت و قرار بود تولید شود اما متاسفانه به تعویق افتاد.

عضو تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت:به نظر من اگر این کار انجام بگیرد ،می‌تواند محصولی باشد که همه مردم آن را خرید کنند و مردم می‌توانند یک محصول با کیفیت با حمایت دولت و وام دهی مناسب خریداری کنندویک بحث‌ نیز قیمت است که باید قیمتی باشد که خودروساز هم بتواند ادامه دهد و گرنه خودروسازی که ضرر کند طبیعتا از کیفیت محصول کم می کند و کم کم به دلیل آنکه امکانات مالی ندارد ،عملا از دور خارج می شود.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن