اسلاید شوشهری

تاکید شهردار مشهد بر لزوم مشارکت شهروندان در برنامه‌ریزی‌های شهری

کد خبر : 55707

شهردار مشهد در دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین المللی برنامه ریزی و مدیریت شهری گفت:  محوریت کنفرانس مسکن و بازآفرینی است که این دوموضوع اهمیت زیادی دارد؛ شهرها مرکز توسعه هستند اما امروزه دنبال احیا و بازآفرینی در این بافت‌ها هستیم.

به گزارش صبح مشهد، محمدرضا قلندر شریف افزود: حفظ محدوده‌های تاریخی و بافت‌های فرسوده نیازمند موارد زیادی است؛ برنامه‌ریزی نادرست از جمله بزرگترین مواردی است که در این حوزه دخیل بوده است.

عدم توجه کافی به توسعه و رشد روستاها نیز باعث شده تا در شهرهای کلان به ویژه مشهد، حاشیه‌نشینی صورت گیرد.

مشهد بیش از دوهکتار بافت فرسوده و بیش از دو هکتار نیز بافت تاریخی دارد؛ حدود ٣٠ درصد جمعیت مشهد شامل یک میلیون و دویست هزار نفر ساکن محلات هدف بازآفرینی هستند.

این افراد در بافت های ناامن، غیربرخوردار و خطرآفرین مستقر هستند که باید به دنبال راه حل این معضل باشیم؛ اعتمادسازی و ایجاد حس مشارکت مردم در این حوزه از مهم ترین عوامل دخیل برای پیشرفت اهداف ما است، باید در برنامه‌ریزی‌ها با مشارکت مردم اقدامات لازم را اجرایی کنیم.

ارائه ۳۱۵ مقاله به دهمین کنفرانس ملی و سومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری مشهد

همچنین محمد رهنما دبیر علمی همایش گفت: هدف کنفرانس این بوده که بتوانیم صاحب‌نظران را دور یکدیگر جمع کنیم و از تجربیات موفق برای پرداختن به موضوعات مهم شهری استفاده کنیم.

در این کنفرانس ٣١۵ مقاله آمده که ٨ مقاله از کشورهایی همچون استرالیا، کانادا، نیوزلند، پاکستان و … است.

از ٣١۵ مقاله، ۶٠ مقاله به دلایلی پذیرفته نشد و بیش از ٢۵٠ قاره پذیرفته و ۴٠ مقاله و ٢۵ پوستر ارائه خواهد شد. سه پنل تخصصی برگزار خواهد شد و سه کارگاه با عنوان کارگاه کاربرد هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی شهری، کارگاه ظرفیت قانون درآمدی شهرداری‌ها و کارگاه همکاری مشترک بین دستگاه‌ها در مسائل حاشیه شهر با حضور ٢٧٠ نفر برگزار شد و اساتید برجسته‌ای از مشهد و دیگر نقاط کشور در این کارگاه‌ها حضور داشتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن