اخبار مهماسلاید شو

با کشف 7 انبار بزرگ داروهای فاسد و مواد شوینده تقلبی:

بمب «فاجعه دارویی» در مشهد خنثی شد

کد خبر : 55629

پلیس مشهد با کشف۷ انبار بزرگ داروهای فاسد و مواد بهداشتی تقلبی در حالی بمب «فاجعه بهداشتی» را خنثی کرد که قرار بود این کالاهای آلوده در بازار دارویی توزیع شود.

روزنامه خراسان نوشت، ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس مشهد که در راستای سامان‌دهی واحدهای صنفی، طرح مبارزه با فعالیت‌های غیرقانونی را آغاز کرده بودند به سرنخ هایی از فعالیت گسترده افرادی سودجو در حوزه دارویی رسیدند که بررسی های نامحسوس از یک «فاجعه بهداشتی» حکایت داشت.

بنابراین هماهنگی های لازم با کارشناسان بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفت و نیروهای انتظامی با دستورات محرمانه سرهنگ احمد نگهبان(رئیس پلیس مشهد) وارد عملیات رصد های اطلاعاتی شدند اما هرچه تحقیقات سیر صعودی به خود می گرفت ریشه های فاجعه بهداشتی نیز گسترده تر می‌شد تا این که بالاخره ردیابی های تخصصی ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نشان داد ۳ کارگاه غیرقانونی نیز در شهرک مهرگان، جاده کلات و کوی پنجتن اقدام به تولید مواد شوینده غیرمجاز می کنند.

به همین خاطر، عملیات ضربتی پلیس وارد مرحله جدیدی شد و نیروهای انتظامی به همراه نماینده شبکه بهداشت و درمان ۳ کارگاه مذکور را مورد بازرسی قرار دادند. در این عملیات ۲۰۰ گالن ۲۰ لیتری مواد شوینده شامپو،۱۱۵۰ بطری شامپو،۹۶۰ژل ضدعفونی،۱۵۰۰لیتر مایع ظرف‌شویی، بیش از۴ تن پودر لباسشویی با برند تقلبی و تاریخ گذشته و … به همراه تعداد زیادی برچسب با برند شرکت های مختلف توزیع مواد شوینده کشف شد.

در همین حال، فرمانده انتظامی مشهد در تشریح ادامه این عملیات ضربتی به خبرنگار خراسان گفت: با گسترده تر شدن دامنه عملیات مشخص شد که سوداگران دارویی انبارهایی را برای اختفای کالاهای قاچاق و داروهای خارج از چرخه توزیع نیز در اختیار دارند. به همین دلیل دامنه عملیات با توجه به حساسیت موضوع که با سلامت بهداشتی مردم گره خورده بود، گسترش یافت و سرنخ هایی از۴ انبار بزرگ دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی در مناطق بولوار معلم، ناصرخسرو، هدایت و بولوارآیت ا… عبادی به دست آمد که هر لحظه تاخیر در اجرای این عملیات امکان داشت خسارت های جبران ناپذیری به شهروندان واردکند؛

بنابراین نیروهای انتظامی قبل از انفجار بمب «فاجعه دارویی» وارد عمل شدند و با کشف مقادیر زیادی داروهای تاریخ گذشته و لوازم بهداشتی تقلبی این بمب هولناک را خنثی کردند.کلیددار امنیت مشهد افزود: در این عملیات بیش از ۲۳۲ هزار قلم قرص و شربت تاریخ گذشته .۲۰هزار و۸۰۰قلم انواع لوازم آرایشی تقلبی کشف و ضبط شد.

وی در ادامه این گفت وگوی اختصاصی تصریح کرد: پس از بررسی های کارشناسان اداره بهداشت مشخص شد که دارو و لوازم غیر بهداشتی کشف شده تهدید جدی برای سلامت شهروندان است که به همین خاطر با دستورات ویژه قضایی همه انبارهای مذکور پلمب شدند و این کالاها قبل از توزیع در گستره دارویی کشور توقیف شد.

سرهنگ احمد نگهبان با اشاره به تداوم مبارزه با مخلان در امنیت غذایی و سلامت مردم اضافه کرد: این گونه عملیات برای کنترل و نظارت در شبکه سلامت مردم با جدیت ادامه خواهد یافت و شهروندان می‌توانند هر گونه گزارش های خود را با پلیس ۱۱۰در میان بگذارند. فرمانده انتظامی مشهد در پایان به سوداگرانی که با سلامت مردم معامله می کنند با قاطعیت هشدار داد: پلیس در برخورد با سودجویانی که سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند هیچ گونه مماشاتی نخواهد داشت و با عاملان قاچاق و توزیع خارج از شبکه دارو و لوازم بهداشتی با قدرت تمام برخورد می کند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن