اسلاید شویادداشت روز

فرماندار مشهد: ۵۹ درصد نامزدهای حوزه انتخابیه مشهد و کلات تایید صلاحیت شدند

کد خبر : 55593

فرماندار مشهد گفت: ۸۹۲ نفر برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نام‌نویسی قطعی کردند که ۵۲۹ نفر از این تعداد معادل ۵۹ درصد تایید صلاحیت شدند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایرنا، محسن داوری روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: از مجموع ۸۹۲ داوطلبی که برای انتخابات این دوره از مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات شرکت کرده اند، ۲ درصد ثبت نام کنندگان رد صلاحیت شدند و ۳۹ درصد نیز صلاحیت آنها احراز نشده است.

وی ادامه داد: در مجموع ۲ هزار و ۱۶ نفر پیش ثبت نام را انجام داده بودند که از این تعداد هزار و ۵۵۳ نفر کد رهگیری دریافت نمودند و در نهایت ۸۹۲ نفر موفق شدند که ثبت نام قطعی خود را برای حضور در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات انجام دهند.

فرماندار مشهد بیان کرد: احراز و تایید صلاحیت نامزدها، در مهلت مقرر و با پاسخ به موقع استعلام‌ها از دستگاههای ذیصلاح انجام و سوابق نامزدها بررسی و نتایج نهایی مشخص و فردا از طریق پیامک به آنها اعلام خواهد شد که ۲ روز نیز برای اعتراض مهلت دارند.

وی با بیان اینکه بیشتر افرادی که صلاحیت آنها احراز نشده است طبق بند نهم ماده ۳۱ قانون انتخابات است، افزود: طبق این بند، انتخاب شوندگان باید گواهی معتبر و مورد تایید بالاترین نهاد و موسسه محل خدمت خود مبنی بر پنج سال سابقه اجرایی، آموزشی، پژوهشی یا قضایی را به هنگام ثبت نام ارائه کنند.

داوری ادامه داد: در انتخابات خبرگان نیز تاکنون ۱۴ نفر در مشهد، قم و وزارت کشور برای حوزه انتخابیه خراسان رضوی ثبت نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: سیاست ما ایجاد فضای مشارکت حداکثری در انتخابات است و در این راستا همه ظرفیت‌ها به کار گرفته می شود.

خراسان رضوی در قالب ۱۲ حوزه انتخابیه، ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد که از این تعداد پنج کرسی سهم حوزه انتخابیه مشهد و کلات است.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری یازدهم اسفند امسال برگزار خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن