اقتصادی

خراسان رضوی نخستین استان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی حوزه گردشگری

کد خبر : 55466

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: خراسان رضوی نخستین استان کشور در جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی حوزه گردشگری است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی جواد واحدی با حضور در اداره کل خراسان رضوی با بیان این مطلب افزود: گزارشی از آخرین وضعیت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در حوزه‌های ماموریتی داشتیم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: با بررسی هایی که در وزارت خانه داشتیم وهم‌چنین گزارش هایی که از مدیرکل دریافت کردیم در سه حوزه مدیریتی و ماموریتی در استان خراسان رضوی اتفاقات خوبی افتاده است که جا دارد از مدیرکل و همکاران استان تشکر کنم.

او تصریح کرد: در حوزه سرمایه گذاری تحول شگرفی در استان خراسان رضوی داشتیم که این را بخواهیم با سنوات گذشته و دولت های قبل مقایسه کنیم میزان سرمایه‌گذاری در این استان حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.

واحدی اظهار کرد: پروژه‌های بزرگی در زمینه هتل‌سازی، مجتمع گردشگری و تفریحی، اقامتگاه بوم‌گردی تعریف و اقدامات خوبی را اداره کل انجام داده است.

او با بیان این‌که در زمینه جذب سرمایه‌گذار خارجی اقدامات ویژه‌ای انجام شده و دوستان زحمت کشیده و سرمایه‌گذاری خارجی در استان را تقویت کرده‌اند، گفت: ما نیاز به جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان داریم و براساس ارزیابی که کردیم خراسان رضوی نخستین استان کشور در جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی است.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اقدامات استان در حوزه صنایع‌دستی اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی استان خراسان رضوی با وسعت و اقلیمی که دارد اقدامات بسیار خوبی در زمینه زیورآلات سنتی انجام داده‌اند که مثال زدنی است، علاوه بر این در حوزه صنایع‌دستی باید برنامه خاصی داشته باشیم که معاونت صنایع‌دستی اقداماتی را آغاز کرده است، البته هنوز هم باید در بحث‌های بسته‌بندی و بازاریابی و برندسازی باید ورود پیدا کنیم.

واحدی تصریح کرد: با توجه به این که استان خراسان رضوی این قابلیت را دارد که در حوزه صنایع‌دستی اشتغال ویژه‌ای ایجاد کند که تاکنون نیز اشتغال ویژه‌ای را ایجاد کرده است.

او با بیان این که برای صادرات صنایع‌دستی نیز گام های اساسی را برمی‌داریم، گفت: در قانون برنامه این پیش‌بینی انجام شده که برای صادرات برنامه را ارائه دهیم و با کمک صنایع‌دستی در زمینه اشتغال تحول ایجاد کنیم.

واحدی افزود: در حوزه میراث فرهنگی در زمینه مرمت و حریم ها تعارضاتی داشتیم که با توجه به مطالعه و نیازمندی که در منطقه وجود دارد آقای موسوی و همکاران توانستند گام های خوبی بردارند، هم سرمایه گذاران را حفظ کردند و هم با حفظ میراث‌فرهنگی خدمات ویژه‌ای به حوزه گردشگری دادند و این مکمل سازی را خراسان رضوی به خوبی انجام داد که جا دارد از زحمات همه آن‌ها تشکر کنم.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به جایگاه اداره کل خراسان رضوی با توجه به حجم خدمت به زائران و گردشگران اظهار کرد: دیدگاه مقام عالی وزارت و بدنه وزارت‌خانه بر این است که برخی از استان‌ها که پیشانی سفر در حوزه گردشگری سیاحتی و گردشگری زیارتی یا گردشگری طبیعی محسوب می‌شوند و باید پست‌های این ادارات کل ارتقاء داده شود که استان خراسان رضوی یکی از استان‌هایی است که ارتقاء و تقویت پست‌های سازمانی و جایگاه اداره کل در دستور کار قرار گرفته است.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن