دانش و فناوری

مشاور وزیر ارتباطات درحاشیه نمایشگاه کامپیوتر مشهد خبر داد:

آغاز پروژه بزرگ زیرساختی اتصال کسب و کارها و منازل به فیبر نوری در کشور

کد خبر : 55463

مشاور وزیر ارتباطات گفت:امروز ما شاهد یک پروژه بزرگ زیرساختی در کشور تحت عنوان پروژه اتصال کسب و کارها و منازل به فیبر نوری می باشیم که در همه استان ها این پروژه توسط اپراتورهای بخش خصوصی شروع شده است و فعالان این صنعت می‌توانند محصولات خودشان را برای توسعه این شبکه عرضه کنند.

به گزارش ستاد خبری بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر، دهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند و چهارمین نمایشگاه تخصصی توسعه کسب‌وکار و فرانچایز مشهد ،اکبر قنبر پور افزود: با توسعه یک اینترنت پرسرعت ثابت در کشور می توان شاهد آن باشیم که مصرف مردم در این حوزه افزایش پیدا کند و محصولاتی که نیاز به اینترنت پرسرعت دارد بتواند به مردم عرضه بشود.

وی ادامه داد :امسال بعد از چهار سال وقفه ،شاهد برگزاری نمایشگاه آیتکس در شهر مشهد هستیم.بیش از یکصد شرکت درحوزه فناوری و اطلاعات در این نمایشگاه حضور دارند که ۴۰ درصد از این شرکت‌ها دانش بنیان می‌باشند .

مشاور وزیر ارتباطات با اشاره به این نکته که ما امروز در وضعیتی می‌باشیم که سهم اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور چیزی حدود ۷ الی ۸ درصد می‌باشد، بیان داشت :هدف گذاری کشور برای برنامه هفتم توسعه این است که در پایان این برنامه این سهم به ۱۵ درصد افزایش پیدا کند. ازاین رو برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها فراهم کردن امکان مواجهه تجاری بین فعالان این صنعت است که کمک به رشد این صنعت در کشور می کند .

مدیرعامل منطقۀ ویژۀ اقتصادی پیام خاطر نشان ساخت: امروز شاه بیت برنامه‌های وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات برای توسعه این صنعت اجرای کامل شبکه ملی اطلاعات می‌باشد. در حال حاضر ما بر طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی ۶۳ درصد در پیشرفت این شبکه حصول موفقیت داشتیم که تا پایان امسال برنامه ریزی و هدفگذاریمان حدود ۷۵ درصد می‌باشد که اجرای کامل این شبکه علاوه بر اینکه کمک می‌کند که ما یک شبکه مستقل ، امن و قابل ارتقاء داشته باشیم وباعث می شود که صنایع ما بتوانند به لحاظ نرم‌افزاری و سخت افزاری و همچنین به لحاظ امنیت محصولات خودشان را در این شبکه ارائه کنند .

مدیرعامل منطقۀ ویژۀ اقتصادی پیام خاطر نشان کرد: امیدواریم که دیگر وقفه‌ای در برگزاری این نمایشگاه شاهد نباشیم و هر سال شاهد توسعه کمی و کیفی این نمایشگاه باشیم.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن