اقتصادی

در راستای دستور مقام عالی وزارت مبنی بر ساماندهی،بازسازی، به روزرسانی و تجهیز نمازخانه ها ، مساجد و سرویس های بهداشتی انجام شد:

بازدید از ۴۰ مجموعه گردشگری بین‌راهی محور مشهد، زبرخان نیشابور، سبزوار و داورزن

کد خبر : 55299

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: گروهی متشکل از کارشناسان اداره کل و جامعه حرفه‌ای مراکز بین‌راهی استان از ۴۰ مجموعه‌ گردشگری و بین‌راهی محور مشهد، زبرخان نیشابور، سبزوار و داورزن بازید نظارتی انجام دادند.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یوسف بیدخوری با اعلام این خبر افزود: مجتمع‌های بین‌راهی برای ارائه خدمات رفاهی و نیاز‌های اولیه مسافران از قبیل سرویس بهداشتی، غذاخوری، رستوران، نمازخانه، جایگاه سوخت و … ساخته شده‌اند.
معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: یکی دیگر از مزیت‌های مجتمع‌های بین راهی جلوگیری از پراکندگی واحد‌های خدماتی در مسیر‌های پرتردد و افزایش ایمنی سفر‌های جاده‌ای است، جاده‌های اصلی کشور محل رقابت ارائه خدمات این استراحتگاه‌ها با یکدیگر هستند.

او تصریح کرد: بازرسی‌های دوره‌ای از محورهای جاده‌ای استان آغاز شده است و محورهای دیگر استان نیز براساس برنامه زمانبندی بازدید خواهد شد.
بیدخوری با بیان این‌که این طرح در قالب دستور مقام عالی وزارت مبنی بر ساماندهی،بازسازی و به روزرسانی و تجهیز نمازخانه ها ، مساجد و سرویس های بهداشتی تمامی واحدهای خدمات دهنده در حوزه خدمات بهداشتی و پذیرایی به مسافران، زائران و گردشگران اجرا می‌شود، افزود: در تمامی محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی بازدید های نظارتی آغاز شده و ضمن ارائه راهنمایی لازم به‌مدیران و بهره‌برداران مجموعه‌ها، کمک‌های فنی و تجهیزاتی در غالب طرح مذکور از محل اعتبارات تخصیص یافته در حال اجرا است.

معاون گردشگری تصریح کرد: بازدیدهای نظارتی شامل رستوران‌های منفرد بین‌راهی، بقاع متبرکه، مساجد بین راهی، مجتمع‌های خدمات رفاهی بین ‌راهی، فروشگاه‌های عرضه خدمات و ملزومات مورد نیاز سفر مستقر در جایگاه‌های سوخت و واحدهای خدماتی در محدوده شهری جاده های مواصلاتی می‌شود.

هم چنین علی ایزدی رئیس جامعه حرفه‌ای مراکز رفاهی،تفریحی و پذیرایی بین راهی استان خراسان رضوی نیز گفت: بررسی مشکلات و نیازهای واحدها برای بهبود خدمات به مسافران و گردشگران از اهم دستورات این بازدیدهای میدانی است.

او افزود: ارتقاء خدمات و کنترل کیفیت آن به زائران و حمایت از واحدها وظیفه قانونی این جامعه حرفه‌ای است و از دستگاه‌های اجرایی از جمله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ،آب، گاز، برق و … تسهیل در امر خدمت‌رسانی به این مجموعه‌ها را تقاضا داریم.

ایزدی تصریح کرد: انتقال تجارب، آموزش نیروی انسانی اعم از مدیر و پرسنل شاغل در واحدها در زمینه تکریم مهمان و توجه به خواسته‌های مهمان، رعایت بهداشت و ایمنی و فراهم کردن تنوع بخشی خدمات در واحدهای تحت نظارت از جمله برنامه‌های جامعه‌حرفه‌ای مراکز رفاهی، تفریحی و پذیرایی بین راهی استان است.
در این بازدید نظارتی معاون گردشگری اداره کل، رئیس اداره نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اداره کل،مسئول واحدهای پذیرایی استان، رئیس ، مدیر عامل و بازرس جامعه حرفه‌ای مراکز رفاهی،تفریحی و پذیرایی بین راهی استان خراسان رضوی حضور داشتند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن