اقتصادی

مدیرکل پست استان خبر داد

رشد ۱۰۷ درصدی سرویس‌های الکترونیک خراسان رضوی

کد خبر : 54911

مدیرکل پست خراسان رضوی از رشد ۱۰۷ درصدی سرویس‌های الکترونیکی در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از ایسنا، محمدرضا شفیعی با اشاره به رشد ۱۰۷ درصدی سرویس‌های الکترونیکی در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خراسان رضوی، اظهار کرد: خرید و فروش اینترنتی نیز در ۶ ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: تعداد ۴ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۸۹۳ مرسوله در ۶ ماهه نخست سال جاری از استان ارسال شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پست استان با بیان اینکه مرسولات پست از نامه به بسته تغییر پیدا کرده و خریدهای اینترنتی افزایش داشته است، تصریح کرد: شرکت ملی پست نیز به تغییر در زیر ساخت‌ها پرداخته که از مهمترین این تغییرات ایجاد مراکز سورتینگ، خرید ترولی‌ها و باکس‌ها و دیگر تجهیزات موزعین است که نقش مهمی در تسهیل، تسریع و ارتقاء کیفیت خدمات را فراهم آورده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: شرکت ملی پست نقشی در فرآیند صدور مدارک گذرنامه، گواهینامه، کارت خودرو و دیگر موارد مشابه ندارد و به محض دریافت مرسولات با توجه به نوع سرویس انتخابی مشتری و بر اساس زمانبندی تعیین شده نسبت به توزیع اقدام خواهد کرد.

وی ادامه داد: نوشتن آدرس صحیح و خوانا روی مرسولات برای اطمینان از رسیدن بسته پستی به گیرنده و به منظور شناخت گیرنده در صورت برگشت مرسوله امری ضروری است.

مدیر کل پست استان عنوان کرد: در حال حاضر تعداد کل واحدهای پستی استان ۴۱۶ واحد است که از این تعداد ۳۸۷ واحد شهری و ۲۹ واحد روستایی است.

شفیعی افزود: شهروندان هر گونه مکاتبه و سند و مدرک کاغذی را می‌توانند با هماهنگی متصدیان قبول در داخل پاکت بگذارند ولی قرار دادن هر گونه شیء و کالا داخل پاکت ممنوع می‌باشد و باید شیء مورد نظر با ملاحظه و رؤیت متصدی قبول در واحد پستی بسته‌بندی و ارسال شود.

وی گفت: پست همانند گذشته تمام تلاش خود را در راستای افزایش سهم از بازار به کارگرفته است و توسعه خدمات الکترونیکی در راستای حمایت از کسب‌وکارهای خرد و شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد.

مدیر کل پست استان تصریح کرد: در راستای رفاه حال شهروندان عزیز تعداد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رکورد تا پایان سال به‌هنگام خواهد شد.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن