شهری

پایش ایمنی مراکز اسکان زائران و ایستگاه های صلواتی به کمک ۱۹۰ نفر نیروی دوام ثامن

کد خبر : 54611

محمد واحدی،مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه پنج مشهد گفت: با توجه به حضور میلیونی زائران رضوی و عزاداران خاندان عصمت و طهارت در مشهد مقدس به مناسبت دهه آخر صفر،۱۹۰نفر نیروی آموزش دیده و دارای مهارت از گروه های دوام ثامن فعال در سطح منطقه،موارد ایمنی،رفاهی و بهداشتی تمامی مراکز اسکان اضطراری زائران،مواکب و ایستگاه های صلواتی فعال در منطقه را مورد بررسی و نظارت دقیق قرار می دهند.

این نیروها موارد مربوطه را در فرهنگسرای امت در بولوار ولایت۱۳،سوله ورزشی شهید علیمردانی در اسماعیل پور۲۰و قرارگاه شهید اسماعیل پور در خیابان مشعل نظارت می کنند.

همچنین پایش دقیق موارد ایمنی۶۲ ایستگاه صلواتی و ایستگاه های راهنمای زائر سطح منطقه نیز بر عهده این گروه است و مواردی که از طریق دبیرخانه مرکزی دوام ثامن ارجاع داده شود،بی وقفه پیگیری و نظارت می شود.

برخی شهروندان نیز به صورت داوطلبانه منازل شخصی خود را برای اسکان در اختیار زائران پیاده قرار می دهند،که نظارت بر رعایت نکات ایمنی و بهداشتی این منازل از طریق نیروهای دوام ثامن صورت می گیرد.

موارد نیازمند به اصلاح،گزارش شده و پس از رفع نقص،در بازدید مجدد منازل شخصی تایید صورت می گیرد.

گفتنی است،آقایان آموزش دیده دوام ثامن کار نظارت بر مراکز اسکان را از ساعت۸شب تا ۸ صبح بر عهده دارند و خانم ها نیز در طول روز ایستگاه های صلواتی را مورد پایش قرار می دهند،تا میزبانی شایسته ای از میهمانان امام رضا(ع) صورت گیرد و عزاداران در امنیت و آرامش از خدمات بهره مند شوند.

 

 

 

 

 

 

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن