پایتخت فرهنگ اسلامی

۶۸ دستگاه اجرایی خراسان رضوی آماده خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر

کد خبر : 54534

دبیرستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی از آمادگی ۶۸ دستگاه اجرایی عضو این ستاد برای خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر صفر خبر داد.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی سید جواد موسوی با اعلام این خبر افزود: دستگاه‌های اجرایی استان در قالب ۱۴ کمیته خدمت رسانی نموده و یا بر روند خدمت رسانی به زائران نظارت می نمایند.

او به اهتمام، همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی و همچنین تشکل های حرفه ای گردشگری استان برای خدمت شایسته به زائران دهه آخر صفر اشاره کرد و گفت: تمام ظرفیت‌های اسکان و پذیرایی، حمل و نقل و دیگر حوزه‌های استان بسیج شده‌اند تا زائران با خاطری آسوده به زیارت بپردازند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان خراسان رضوی افزود: نمایندگان کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر در قرارگاه عملیاتی مرکزی زائرین استانداری مستقر بوده و نظارت مستمر بر خدمات رسانی به زائرین را دارند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی یاد آور شد: هم‌زمانی دهه آخر صفر با موج سفرهای پایان تابستان باعث شده که تعداد زائرانی که به مشهد سفر خواهند کنند افزایش یابند.

دهه آخر ماه صفر با اربعین حسینی آغاز می شود. در این دهه مناسبتهایی چون روز ۲۸ ماه صفر رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) قرار دارد و سرانجام با شهادت امام رضا (ع) در روز ۳۰ صفر به پایان می رسد.

اوج عزاداریها و سوگواریهای حسینی در خراسان رضوی و بسیاری از خطه‌های دیگر ایران در همین دهه است که در آن هیاتهای عزاداری و دسته‌های زنجیرزنی از سراسر کشور به مشهد الرضا آمده و آیین های سوگواری را در کنار حرم امام علی بن موسی الرضا (ع) به جا می‌آورند.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن