شهری

صدور ۱۶ موافقت اصولی تاسیسات گردشگری بوم گردی در شهرستان چناران

کد خبر : 54037

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران گفت: در راستای ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان چناران تعداد ۱۶ موافقت اصولی ایجاد اقامتگاه بوم گردی در مناطق روستایی صادر شده است.

به گزارش صبح مشهد به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی محمد طاهریان‌مقدم امروز دوشنبه ۱۶ مرداد ماه ۱۴۰۲ با اعلام این خبر افزود: کمبود واحدهای اقامتی در شهرستان و وجود روستاها و مناطق گردشگری در روستاهای چناران و هم‌چنین افزایش چشمگیر گردشگران باعث شده که سرمایه‌گذاران زیادی در راستای احداث واحدهای اقامتی در شهرستان اقدام کنند.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران ادامه داد: قرارگیری شهرستان چناران در بین دو رشته کوه بینالود و هزار مسجد، آب و هوای مطلوب و مجاورت با کلانشهر مشهد چناران به لحاظ ایجاد اقامتگاه بوم‌گردی ظرفیت ایجاد ۶۰ اقامتگاه بوم‌گردی را دارد.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ واحد بوم‌گردی در روستاهای گردشگری شهرستان شامل، اخلمد رادکان، آبگاهی، چناران و بقمچ با ظرفیت ۳۵۰ نفر اقامت و با اشتغال مستقیم ۴۰ نفر در حال فعالیت و آماده ارائه خدمات به گردشگران است.

محمد طاهریان‌مقدم اظهارکرد: با صدور دو موافقت اصولی تاسیسات گردشگری بوم‌گردی جدید در روستای گردشگری چناران تعداد واحد های اقامتی در شهرستان به ۱۶ واحد خواهد رسید.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چناران افزود: این دو واحد بوم گردی در روستای گردشگری اخلمد و بقمچ است که با تبدیل خانه‌های قدیمی به واحد اقامتی برای استفاده گردشگران مراکز اقامتی شهرستان به ۱۲ واحد خواهد رسید.

طاهریان مقدم یادآور شد: در حال حاضر ۱۰ واحد اقامتی در شهرستان آماده ارائه خدمات به گردشگران است که تا هفته گردشگری این دو واحد به بهره برداری خواهد رسید.

برچسب ها
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن